13 haftalıkken plesenta rahim ağzını kapatıyor demişti bana da doktorum. Ama erken hafta olduğu için tanı koymayalım 20 ye kadar yukarı çekilme ihtimali var demişti. 16. Haftada hastalanıp acile gittiğimde kadın doğumcu biraz çıkmış yukarı tam kapatmıyor şu an dedi. Yarın 20 haftalık oluyoruz, çıkmış mıdır bilmiyorum ama endişelerinizi anlıyorum. 13. Haftadan beri aynı kaygı ve endişe içerisindeyim. 1 sefer kanamam oldu o hafta. Bir daha kanamam olmadı ama kanama olmasa da hala aşağıda olabilir mi bir bilginiz var mı?
Rahimin alınma konusunu şöyle okumuştum bu arada, previa durumunda çoğunlukla alınmasına gerek kalmıyormuş ama eğer plesenta rahime yapıştıysa veya rahimle beraber mesaneye yapışma durumu oluyormuş o zaman risk çok artıyormuş.
Ben ilk gebeliğimde kolestaz sebebiyle erken doğum yapmış ve sezaryen olmuştum. Önceki doğumun sezaryen olması da previa riskini arttırıyormuş. Bilemiyorum, bu hamileliğim zor geçiyor gerçekten. Rabbim hepimizin yardımcısı olsun, sağ salim kavuşalım evlatlarımıza❤️