azra01 1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
Üzeri için: İrmik
Şerbeti için (kaynatılmadan):
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Birkaç damla limon suyu
—
Yapılışı:
- Şerbeti hazırlayın: Şeker ve suyu bir kapta karıştırın. Şeker eriyince limon suyunu ekleyin. Kaynatmanıza gerek yok, sadece şekerin çözünmesi yeterli.
- Hamuru yapın: Yoğurt, sıvı yağ ve yumurtayı karıştırın. Üzerine irmik, un, kabartma tozu ve vanilini ekleyip yoğurun.
- Şekil verin: Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Daha sonra irmiğe bulayın.
- Pişirin: Önceden ısıtılmış 180°C fırında üzeri kızarana kadar (yaklaşık 25-30 dk) pişirin.
- Şerbetini dökün: Fırından çıkan sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti gezdirin.
- Dinlendirin: Şerbetini çekmesi için en az 2-3 saat bekletin
Bu tarife Bakarak yaptım geçen hafta olmadı hamuru tutmadı acaba irmikten mi undan mi diye düşündüm