aymuss Öncelikle merhaba. Birazda gerçeklerden bahsedelim istedim. Benim gibi doğumu özelde yapıcakken yanlışlıkla ümraniye devlet seçicek olanlara fikir olsun.
1-27 ağustos gecesi suyum patladı 17 dakika içinde hastanedeydik. Acilde ilgi harikaydı hemen nst bağlandı ultrason da bebeğim kontrol edildi sancımın olduğu netleşti doğumhaneye çıkarıldım. Bundan sonrası travma ve berbat.
2-Doğumhanenin kapısından girmemle hata mı ettim fikri başladı çünkü koridorun ortasında kaldım kimse yarım saat ilgilenmedi beni köşede dosya açılcak tansiyonuna bakılcak kan alıncak vs diye oyaladılar. Şaştım kaldım tamam dedim ama yürüyim ağrım var dedim izin vermediler otur diye bi hemşire tersledi. Zaten ölü doğum var bide seninle uğraşmayalım dedi inanamadım.
3-Odaya geçtim bi tane önlük verdiler fırlattılar desem yeridir. Odada 1 saat bekledim nst ye bağlamaları için o sırada bol bol hareket ettim . Yanımda refakatçım yok tekim başıma bişi gelse kimsenin umrunda değil.Nst ye bağlandım ki cihaz bozuk toplama parçalarla ordan burdan düzeltmeye çalışıyolar. 15 dakika yatıcağıma cihazın yüzünden yarım saatten fazla yatıyorum. Suni taktılar yattığım yerde tam 5 saat suni sancı çektim. Sabah saatleri bi doktor geldi allah ondan razı olsun tüm acemilere kızdı bu kız neden yatıyor hareket etmesi lazım diye öyle söktüler nst yi. Yoksa sadece tuvalete gidebiliyodum.
4-Bahsedildiği gibi pilates topu sıcak duş filan hikaye arkadaşlar. Tam 10. Saatte pilates topu verdiler. Odaları ortak kullanıyosunuz yan odanın tuvaletine gidip giriyoruz.Rahatça duş ihtimaliniz yok çünkü yandaki de her an girmek isteyebilir ,başkaları da gelip aynı tuvaleti kullanabilir. En acı kısım eşli eğitime binbir emek katıldık. Eşimde bende yoğun çalışan insanlarız. Ve eşimi doğumuma almadılar. Eşim giricek diye güvenerek kimseyi çağırmamıştım, kayınvalidem şahit oldu doğumuma ne alaka siz düşünün gerisini. Siz de benim gibi boşuna vaktinizi harcamayın.
5-Ekiptekiler tamamen acemi. Uzmanlarda kaba ve sert.. Ama acemiler liseli olabilcek yaşta ya da staj yapanlar sizin açıklığınıza bakmak için sıraya giriyor. Düşünün doğum sancısı çekiyosunuz terler içindesiniz ağrıdan ölüyosunuz 3 tane acemi vajinanıza elini sokup ölçmek için sırada bekliyor ve sizin üstünüzde öğreniyor bunu yalan yanlış. Ne kadar bağırsam da fayda etmedi hepsini allah bildiği gibi yapsın.
6-Temizlik hijyen berbat. Yattığım yere kustum kayınvalidem tam 1 saat temiz çarşaf dilendi. Beni kaldıramadı kusmuğumun üzerinde yattım. Hayatta unutamam o anları hatırladıkça gözlerim doluyor.
7-Doğum anında bebek geliyor diye bağırdık gelen asistanlar var daha var diyip gittiler , kayınvalidem dayanamadı koridorda bağırdı doğuruyo başı gözüküyo bebeğin yardım edin diye doktor öyle geldi . Az kalsın kayınvalidemin kucağına fırlatıyodum bebeği böyle ilgisizlik görmedim.
8-Dikişlerimi diken kişi acemiydi bende hekimim bu dikiş 1 saat sürmez diye içimden geçiriyorum bi yandan azar yemiyim diye susuyorum. Çünkü ne kadar haklı olursanız olun burası devlet beğenmiyosan başka kapıya derler.
9-He 1 saat dikiş çilesi çektiğime değdi mi? Hayır tabi kiii.. eksik dikmiş sağolsun. Tam 2 saat sonra kanama kontrolü yapılırken asistan bu ne böyle kanaman var eksik dikilmiş hemen dikelim seni dedi ve anestezisiz ağlayarak çığlık çığlığa tekrar dikiş atıldı. Canımdan can gitti unutamıyorum, bana bunları yaşatanlar aynısını yaşasınlar hala genital bölgemde problem var .
10-Bebeği yanınızda giydirmiyorlar. Alıp götürüyorlar buna çok dikkat edin. Ben bağrış çığrış o halimle bebeğimi yanıma istedim napıcakları belli olmaz diye sizde isteyin. (Bu yazdıklarımdan sonra hâlâ gidicek olan varsa tabi)
11-Yoğunluktan servise gecenin 1 inde indirdiler.Güya en yoğun doğum olan günmüş vs klasik yalanlar. Odalar berbat hijyenden eser yok.
12-Ta taaam enfeksiyon kapmışım :) Bebeğimi de besleyemedim stresten sütüm kesildi hopp bebeğim sarılık oldu yoğun bakıma alındı, bende uzun bi tedavi sürecine girdim hem bedenen hem de ruhen tedavi görüyorum hâlâ..
13-Aa ama bitti mi? E hani nerde bu gebe okulu ebeleri canımmm??? Gülşen ebe geldi , gelmeseydi de olurdu. Söylediğim her şikayeti dalgaya alır gibi güldü , ilgilenmedi sırf gelmedi olmasın diye geldiği o kadar belliydi ki cidden insaf dedim içimden, sana pilates topu gönderelim (doğum başlayalı 8saati geçmiş) diyerek gitti. Ve o pilates topu tabiki gelmedi. Kayınvalidemin çırpınmasıyla stajyerlerden birine zorla getittirdik.(10. Saat)
14-Orda benimle doğum yapan arkadaşlarla anlaştık herkes yazıcaktı güya ama nedense insanlar susmayı tercih ediyor. Neden susim ? Kadınız diye bunca çileye katlanmak zorunda değiliz, insan gibi muamele görmek istiyoruz. Ben hiçbir hayvanı anestezisiz dikmedim dikmem, canı yanarken acemiliğimi atıcam diye onun canına yakmadım yakmam YAKAMAM.. Hayvandan daha aşağı gördükleri için çekmediğim çile kalmadı. Allah ıslah etsin.
15- Arkadaşlar en acısı ben de veteriner hekimim. Hiçbir doğumun kolay olmadığını biliyodum , her şeye hazırlıklıydım. Ama kendimi bu kadar aciz ,değersiz ,bitik ,tükenmiş ,zayıf ,çaresiz hissettiğim başka bir an daha hatırlamıyorum. Bunları 42. Günde sizlere yazıyorum. Öncesinde yazamadım yapamadım atlatamadım, geceleri rüyamda çığlık kıyamet bağırarak uyanıyorum. Eşim etkilenmesin diye haftalardır yanında yatmıyorum. Düşününce bile gözlerim doluyodu. Artık anlatıp başa çıkma vakti. Doğum benim için travmadan ibaret.Sizin için olmasın dostlarım.