Ergulilk benim kızım 29 aylık 2 buçuk yaşında maşallah her şeyi anlıyor, her şeyi konuşuyor. Kesinlikle her çocuğun gelişimi aynı olmuyor. Sadece birkaç tavsiye vermek için yazdım belki yardımcı olur. Ben kızıma hep sanki büyük biriymiş gibi anlattım, konuştum, gösterdim. Her zaman hayatın içine dahil edin kalkar kalmak günaydın deyin yatarken iyi geceler, oyun oynarken mesela konuşarak bak bu kırmızı araba nasıl hızlı gidiyor vs yemek yerken ayrı yedirmeyin sizinle birlikte yesin ailenin bir parçası olarak görsün konuşarak göstererek yedirin. Öğreteceğiniz cümleyi göstererek anlatın topu atıp topu at deyin, suyu eline verip su ver deyin vs. Bir de konuşmayı cümle kurmayı öğrenmeden çok fazla ekrana maruz bırakmayın seviyor diye aynı şeyleri çocuk şarkılarını çizgi filmleri sürekli açmayın dikkat dağınıklığı oluyor bence. Ama cümle kurmaya anlamaya başlayınca ise eğitici çizgi filmler çok geliştiriyor.