Kiwi bildiğimiz vakum aleti. Elektrikli süpürge gibi ufak bi vakumlu çekiyor bebeği.Benim dogumumda kullanildi ancak son çare olarak ,bebegin kafası büyüktü çıkmadı o sebepten.Gerektiginde hayat kurtarıcı olan bir alet ama anne için kanama vs riskleri de oluyor bildiğim kadarıyla ki benim de kanamam çok oldu.Hatta normal doğum diye değil mudahaleli dogum diye geciyor.Epidural de de bazen ikinma hissi olmuyormus , belki ikinamazsan diye söylemiştir. Ama enteresan yani bunu onermesi