Eri buldum sonucunu. İleri harketli sperm sayınız düşük. %32 ve üstü olmalıyken %9 çıkmış.
Her 1 ml’de 23 milyon sperm × 2,5 ml = toplamda 57,5 milyon sperm eder. Yani normal diyebiliriz bu sayıya.
Lökosit yüksekliği + agglutinasyon + artmış viskozite
Bunlar genellikle enfeksiyon belirtisi olabilir.
Testte morfoloji ile ilgili birşey yoktur. Neden yok doktorunuza sorun. Morfoloji genel de şekli bozuk spermlerin yüzdesini verir. Bu önemli bir konu. Ama testte göremedim.
Ne yapman gerekir?
Eşinin üroloji doktoruna görünüp testislerini ultrasyon ile bakılmalı.varikosel gibi belirtiler var mı bakılmalı.
Ayrıca eşinizin vitamin takviyesi alması gerekiyor. İleri hareketli sperm az olunca genel de gebelik zor elde ediliyor. Fakat sonunda elde edilebiliyor yani. Bizde ileri hareketli %20 di 1.5 sene ye yakın ancak hamile kalabilmiştim. Sizde %9. O yüzden ileri hareketliyi artıracak takviye almalısınız.
Eşin b12,d vitamini kontrol ettirsin kan vererek. Eksikse bu vitaminleri alsın. Ayrıca sperm ileri hareketlilik konusunda proxeed plus adlı ilacı 3 ay kullanması gerekir. Her ay iki kutu içecek. Yani günde 2 defa ilaç kullanacak. Toplam 3 ay da 6 kutu yapıyor. Bunu yaparsa ileri hareketli %15-20 arası birşey olur. Morfolojiyi doktora sorun belki internetten görünmüyordur. Sonuçların çıktısını alırsanız belki altta vir yerde morfoloji bilgisi yazabilir. Eğer morfoloji de bozuksa solgar 134 e vitamini günde 1 tane olarak almasında fayda var. Bunu da 3 ay kullanacak. Bu dna hasarını ve şekil bozukluklarını iyileştirme de işe yarar. Ayrıca ileri hareketliyi de fayda sağlar. Eşin bu testi kaç günlük cinsel pehriz ile verdi?