Zuka12 72 aydan önce ılkokula çocuğunu başlatan anneler varmı.. ben başlattım çocuğum okul sonu gelişim testlerındede normal çıktı fakat bedenen ve karakter olarak kendını koruyabılecek bir çocuk değil ben seneyede yazdırsam okula yine aynı şey olacaktı karakteri böyle bir sürü kafa karışıklığım var annelik hep sorgulamak okula başlarkende hiç uyum problemı yaşamadı anneden ayrılamama gibi hatta uzak okul servisle gidiyor fakat derstede rahat yazmıyor ama normal yapısıda bu herseye itiraz eden çocuk küçük kas motorları gelişmedi desem çok iyi kalem tornavida matkap tutar ve küçük legolarla oynamayı çok sever yaşının üstü işler yapar ilgi alanı farklı tamir işi olsa saatlerce yardım eder
Yogurtlupilav Zuka12 ben 36. Aydan itibaren anaokuluna verdiğim için asla bir adaptasyon sorunu yaşamadık. Benim oğlum da etraftaki çocuklar gibi yırtıcı değil zaman zaman bende bu konuda huzursuz oluyorum ama hayatta mücadeleyi yanında biz olmadan da öğrenmesi gerekiyor. Elimden geldiğince destek olurum elbette ama zorbalanma ihtimali hep var. Ve karşılık vermeyi kendisinin de öğrenmesi gerekiyor. “Gidip kimseyi itme ama seni iten olursa sende ittir” diye sık sık söylüyorum mesela..
maviportakal_ Zuka12 72 aydan önce başlamalarını tavsiye etmiyoruz 2-3 ay gibi duruyor ama çok fark ediyor
Catperson Zuka12 72 aylıkken mecburen başladı kızım, 71 aylık olsa kesinlikle erteletirdim. Üç sene kreşe gitti, okul hayatına uyumda hiçbir sıkıntı yaşamadı hatta ilk günden itibaren her şey yolunda gitse de sınıf arkadaşlarıyla ilişkilerinde zorluk yaşıyor. Kendisinden 11 ay büyük kuzeniyle aynı sınıfta (sınıf seviyesi olarak) aralarında dağlar kadar fark var.
endlesslove1 Benim oğlum 71 aylıktı hem anaokulu hem birinci sınıf çıkmıştı geçen sene ben anaokuluna verdim tekrar anaokulundaki öğretmen neden birinci sınıfa vermedin diye kızdı olsun dedim 7 yaşında başlamadı daha iyi eğitim hayatını bir bütün Olarak düşünüyorum sene kaybedecek diye düşünmüyorum dedim geçen seneyle bu sene o kadar fark ediyor ki bence seneye vermeniz daha iyi şuan 1. Sınıfta oğlum daha kalem tutmayı bile bilmeyenler var zorlanıyorlar görüyorum
Zuka12 endlesslove1 ben de böyle düşünüyordum ama oğlum karakter olarak biraz rahat bizi bu senede seneyede her türlü zorlayacak diye düşündük eşimle itiraz eden bir çocuk bize karşı hiç bir zaman dişli bir çocuk olmadı..etrafımda bir sürü çocuk var ıkı buçuk yaşında ama şimdiden kendını koruyabılıuor hırslı ya de kıskanç ya da farkında eşyalarını koruyor .. fakat benim çocuğum hiç böyle bir çocuk degıldı hala da degıl seneyede gitse aynı dağınıklık eşyasını umursamazlık devam edecek karakteri biraz da bu pedogogdan destek alıcam kentinin koruması için bizde anlatıyoruz fakat hep bize itiraz eden bir çocuk
Zuka12 Catperson evet doğru küçük oglumı kreşe götürüyorum fakat okul öncesi grubuda bu sefer büyük olgumdan küçük kalıyor paylaşımları konuşmaları arkadaşlarımızda çocukları var biz arada kaldık.. fakat esımle şunu konuştuk ana sınıfına gitsede aynı itiraz birinci sınıfa gitsedeitiraz eden bir çocuk bizde başlasın dedık aslında üç yaşından beri okuma yazma öğrenmek istiyor ama biz öğretmek istemedik zamanında okulla birlikte öğrensin istedik ama velilerin birçoğu da bir çok şeyi öğrenciler öğretmişler belki şu an bunun sıkıntısını yaşıyoruz
endlesslove1 Zuka12 pasif agresif bir çocuk o zaman ama şöyle düşünün seneye 1 yaş daha alacak büyüyecek bu sene sizin için çok zor olur seneye daha iyi elverişli olur çünkü öğretmen bana sınıfımda 6 ve 7 yaşlarında öğrenciler var bir soru sorduğunda 7 yaşında olan hemen anlayabiliyorken 6 yaşındaki geç anlıyor 1 sene akıl açısından çok fark ediyor demişti
Catperson Zuka12 emin olun o zamanından önce bir şeyleri öğreten veliler daha çok sıkıntı yaşayacaklar. Maarif modeliyle birlikte geçen seneden beri değişiklikler oldu, biz ödevlerini kontrol ederken bile dikkatli davranıyorduk. Sınıf öğretmeni yaptığı ilk toplantıda çoğunun kalem tutmayı falan yanlış öğrendiğini bunları düzeltmekle uğraşacağını falan söylemişti. Öğretme işini okul zamanına bırakmakla çok doğru yapmışsınız. Bir şeyleri önden öğrenen çocuk derste sıkılıyor, başka şeylerle uğraşmaya çalışıyor doğal olarak. Okuma yazma konusunda problem yaşamaz ama demişsiniz ya beden ve karakter olarak kendini koruyamaz diye. Benim kızım da minyon ve biraz fazla kırılgan yapıda. Arkadaşlarıyla sadece yaşadığı sorunlar, eğitim öğrenme konusunda çok iyi.
Nihan87 Oğlum 69 aylık başladı, o zaman anaokulu öğretmeni ve pedagogdan destek almıştım, bir sene daha anaokulu sıkar harfleri vs öğrendi demişlerdi, şu an 4. Sınıfta, ne boy kilo olarak ne de öğrenme olarak bir geri kalmışlığı olmadı.
Zuka12 endlesslove1 tabi endlesslove1 alacak doğru diyorsunuz fakat karakter olarak yaş aldıkcada değişmedi aynı devam edıyor
endlesslove1 Zuka12 siz bilirsiniz yinede ama çocuklar evde farklı olup okulda farklı olabiliyor karar size kalmış
Zuka12 endlesslove1 doğru bunda da haklısınız ama benimki genel olarak aynı rahatlık da yaşayıp göreceğiz bakalım pedagogla görüşeyim ona göre alırım olmadı ayın sonunda ya da devam ederiz okula