minussset 20 Ocakta doğum yaptım ve 3 defa mastit olmuştum. İlkinde hastanede hemşireler hem elle hem makineyle sağım yapıp boşaltmışlardı. 2.sinde eve hemşire gelip elle sağma yapmıştı. Ve emzirme danışmalığı için yine eve hemşiremiz gelmişti. O dönemden aklımda kalan bunun normal olabileceği. Aşırı kanama yoksa az az yaptığınız kanlı sütü bile içirebiliyorsunuz bebeğinize. Sebepleri şunlar olabilir. Meme ucunun travmaya uğraması: Sert sağım ya da fazla sıkma, meme ucundaki kılcal damarlarda küçük çatlaklara ve kanamaya yol açabilir. Göğüs dokusunda basınç: Sağım sırasında aşırı basınçla süt kanalları zorlanırsa, kan-süt karışımı şeklinde az miktarda kan görülebilir. Çatlaklar / kuruluk: Emzirme ya da sağım sonrası meme ucundaki çatlaklardan da kan sızabilir.
Nadir ama mümkün: Meme dokusundaki küçük kistler veya damar genişlemeleri de travma ile kanayabilir. Zararlı mı?
Anne açısından: Küçük ve tek seferlik kanamalar genellikle ciddi değildir, doku travmasına bağlı olur. Ancak kanama tekrarlarsa, çok miktarda olursa ya da memede şişlik, ağrı, sertlik fark edersen doktora göstermek gerekir.
Bebek açısından: Eğer sütüne çok az miktarda kan karıştıysa çoğunlukla zararlı değildir. Birkaç damla kanlı süt bebeğe zarar vermez. Ama yoğun ve sürekli kanlıysa o sütü vermemek daha iyi olur. Şimdilik yapabileceklerin:
Meme ucuna fazla baskı uygulamadan sağmaya çalış.
Sıcak değil, ılık uygulama yap; masajını nazik yap.
Meme ucunu nemli tut (lanolin krem gibi).
Tekrarlarsa ya da memede kızarıklık, ısı artışı, sertlik olursa mutlaka doktora görün. Ne zaman doktora gitmeli? Kanama sürekli tekrar ederse , Memede sertlik, kızarıklık, ağrı olursa, Kan sütle birlikte sürekli ve yoğun gelirse.