04.09.25 gecesi su gibi başlayan akıntı ve sonrası sabaha kadar sancılar, kasılmalar , ağrılar 5dk ara da bir kuvvetli . Bu ağrıları ben evde çektim farkındaydım diğer yalancı sancılar gibi değildi. Şiddetli ve yüksek şekildeydi ağrılar. Sabah oldu zaten 40 haftayı tamamladığım için kontrolüm vardı. Sabah 10:00’da hastaneye girdim Dr sen daha bu karınla doğuramazsın dedi:)) ama sulu akıntı olduğu için çatı muayenesi yaptı ve ilk çatı muayenemdi. Ve berbattı 😂 4 cm açıklık olduğunu söyledi ve direkt yatış verdi. Bir sorun vardı bebeğin başı çok üste olduğu için sezaryen de olabileceğini söyledi doktorum. Ve bebeğimin başı da büyüktü haftasından. 2 hafta İleride giden bi bebekti gebelik boyunca. Öğlene kadar istenilen duruma gelmezse öğlenden sonra sezeryen olacaktım. Bunu duymak beni bir ağlattı ilk etapta sonra hemen toplanıp oğlum ne şekilde isterse o şekilde dünyaya gelecek diyerek kendimi sakinleştirdim. Allah’tan hazırlıklı gitmiştim her şey yanımdaydı çünkü böyle bir şeyin olabileceğini hissediyordum. Eşimle beraber işlemleri yaptık ve yatış verildi. Ebe gelip açıklığımı kontrol etti açılma durumuna göre suni sancı vereceğini söyledi. Açılmamın güzel ilerleyeceğini düşündüğünü söyledi. Hiç sezeryene falan gerek kalmayacağını Bebeğin başının düzeleceğini söyledi ve rahatlattı. Bu süre zarfında asla durmak yok squat,yürüyüş,pilates topu üzerinde egzersizler yapacaksın dedi. Asıl zorluk şuan da başlıyordu. O kadar ağrı içerisinde bunları yapmak gerçekten çok zordu. Eşim doğum sürecinden sonuna kadar benimleydi. Ve gerçekten çok büyük destekçimdi. Her hareketi benimle yaptı, bebek gibi ilgilendi. Bezimi bağladı. Kahrımı çekti. Allah razı olsun. Refakatçınızı iyi seçin bu yüzden. Neyse kızlar kendi sancım yeterli olmadı ve suni sancının ilk dozunu aldım ve berbattı. Yerleri tırmalamak istiyorsun , kendinden geçiyorsun, o ağrı içinde birde squat yürüyüş egzersizler yapıyorsun ölüm gibi bir şey ama ölmüyorsun😂 Açııklığım 6cm oldu . Bir ara ebe suyumu patlattı o hangi ara hatırlamıyorum. 2. Dozu da aldım ve artık durulmaz hale gelmişti ben küfürler mi etmedim, doğuramıyorum , yapamayacağım diye mi bağırmardım neler neler. 😂 ama bağırmayın sadece geriye boğaz ağrısı kalıyor 😂 sonra açılmam 10cm ulaştı ve ıkınmam istendi. Ikınmaya başladım ama beceremedim. Ben doğru ıkınamadım kızlar o yüzden zor oldu. İttiremedim doğru şekilde, ama en sonunda başardım ve bebeğim dünyaya geldi..👼🏻 53cm 3700gr. Her şey o anda bitti saatlerce çektiğim o acılar oğlumu kucağıma aldığım an, o ilk temas o kadar tuhaf o kadar güzel ki anlatamam. Berbat durumdasın canından can çıkmış kolunu kaldırmaya mecalin yok ama bebeğin kucağında.. Allah isteyen herkese nasip etsin.. Korktuğum şey de başıma geldi , belkide düşünüp dillendirerek kendim çağırdım.🥹 10 tane kesi var 5 iç 5 dış olarak. Şuan da 1 hafta 1 günlük olduk. Dikişlerim ağrıyor, acı var ama bir sezeryen gibi değil şükür kimseye muhtaç olmadım.. 🙏🏻 her şeyimi kendim yapıyorum. Benim doğum hikayemde böyle işte..😇
Tavsiyelerim şuanlar: açılmanızın hızlı ilerlemesi için ağrı ve acı çekerken hareket etmek zorundasınız. 10.50 de başladım doğuma 15:02 de bebeğimi kucağıma aldım. Dr bana akşamı buluruz Esracığım kendini ona göre ayarla ve topla demişti. Bulmadı bile şükürler olsun ki. Yatarak bir şey kazanmazsınız acı ve ağrı sürenizini uzatırsınız. Doğuma kesinlikle dinlenmiş şekilde girin, ben geceden uykusuz ve yorgundum sancı çektiğim için. Ikınamama sebebim yorulmuş olmam olabilir. Ve kesinlikle ıkınma videoları izleyin. Nefesimi güzel kontrol ettim ama ıkınma da başarısızdım.
Ben aranızdan elendim Allah hepinizin yardımcısı olsun. Sağ Salim doğru zamanda evlatlarınızı kucağınıza almanız dileğiyle..🌸🫰🏻