Kızlar sonunda bana da buraya doğum hikayesi yazmak nasip oldu çok şükür. Cuma günü gecesi adet sancılarına benzeyen sancılar gelmeye başladı ama rahatsız etmiyordu. Gece de pembe mukus geldi galiba nişan geldi dedikleri şey oydu. Ama kanamam ya da sancım olmadığı için hastaneye gitmedik. Cumartesi günü çok haffi ara ara gelen regl sancıları ile geçti. Ben de sanıyorum ki doğum sancıları böyle bu kadar hafif. Tabi sonra anladım öyle olmadığını 😅. Akşam 6 gibi yemeği yedik ama 3 tabak yedim ne akla hizmet bilmiyorum. Fenalaştım yemekten dolayı sanıyordum meğer doğuruyormuşum. Sancılar 8-9 dakikaya gelince annem dedi artık gidelim. 1-2 cm açılma var dediler Ntsye baktılar bebeğin her şeyi yerinde. Rahat etmem için kocaman bir küvet hazırladılar arkada klasik müzik. Devlet hastanesinden böyle bir performans beklemiyordum açıkçası. Gece 12 gibi açılmam 3-4 cm anca olmuştu. 4 sularında ebe tekrar baktı hala 3-4 cm olunca ben epidural istedim. İyiki de almışım o sırada güzel bir uyudum. 9 cm açılma olmuş haberim olmadı epidural sayesinde. 9 cmden sonra ilaç vermeyi bıraktılar ve 10 cm açılmam olduğunda saat sabah 12ydi. İki ebe ile doğum yaptım. Bebeğin kilosunu 3550 demişlerdi ama yanılmışlar bebek 4200 doğdu. İlk doğumum olduğu halde içerden yırtılmam oldu sadece çok şükür dışardan olmadı. Şu an 3. Gün ve dikişleri hissetmiyorum bile içeriden olunca böyle oluyormuş. Bebek iri olduğu için çıkışta kafası biraz zorlandı. Sancılarım 2 kere ıkınmaya yetiyordu. Bir türlü üçüncüye ıkınamadım yetmedi gücüm. Bu şekilde 5-6 kere olunca erkek bir ebe karnimdan bebeğe bastırdı. Bu olayı hep çok korkunç anlatırlardı ama o kadar yardımcı oldu ki anlatamam size. Bastırdığı yerde sonrasında acı ya da morluk olmadı. Sayesinde 3.ye ıkındım ve bebeğimin başı çıktı. Ellerimle dokundurdu ebe sıcacık çok değişikti. Bir kere ıkınmaya da bebeğin vücudu çıktı direkt verdiler kucağıma mis gibi kokusu geldi evladımın. Eşim de doğumda yanımdaydı destekçim oldu. Sağlıkla aldık evladımızı kucağımıza. Demem o ki ebrlerinize güvenin onlar ne yaptıklarını çok iyi biliyor. Doğum yaptığım yerde çatalda değil normal hastane yatağında doğum yaptırıyorlardı bacaklarımı kendime çekerek ıkındım. Kendi kendimden güç almak daha iyi geldi. İçerideki dikişlerim hariç hiçbir sorunum yok. Onun sebebinin de bağırmamak olduğunu söylediler. Bağırınca nefes kontrolü gidiyormuş ve dışardaki yırtıklara sebebiyet veriyormuş. Bağırmamak zor gibi geliyor ama o an nefesinizi tutup ıkınmak emin olun daha iyi bir his bağırınca çünkü gerçekten hiçbir ilerleme olmuyor. Lütfen bağırmak yerine nefes tutup ıkınmaya çalışın. Allah herkese yavrusunu sağ salim almayı nasip etsin inşallah.