Merhabalar. Senelerdir ilk defa doğum hikayemi anlatmak için post açıyorum. 15 gün önce doğum yaptım ama 3 çocuktan anca fırsat bulabildim ☺️
38+2 de kontrole çağırdı doktorum. Daha önce iri doğum hikayem olduğu için bi önceki hafta doktorum sıyırma yaparak tetiklemişti. Ertesi gün de nişanım gelmişti. Kontrolde bebek 3400 gözükünce göründüğünden iri olabilir doğumu başlatalım dedi. Yatışım yapıldı 11.30 da. 12de suni sancı verildi. Kasılmalar vardı nstde de çıkıyordu ama ağrı yoktu başlarda. 2den sonra şiddeti arttı ama dayanılıyordu. Eşim masaj aleti ile her sancı gelişinde masaj yaptı. Çoook iyi geliyordu. Ama rahim ağzı yumuşamıyordu 2 3 doz buscopan yapıldı gözlerim iyice bulanıklaşıyordu ve ağzım kupkuru olmuştu yutkunamıyordum. Yemek yemek su içmek de yasaktı. O biraz zorladı. Şekerim de düşünce şekerli su verdiler damardan çok güzel enerji vermişti bana. 2,5 saat kadar böyle iyi kötü sancı çektim eşimin de desteğiyle. 16,50 gibi doktorum geldi 8 cm açılma var doğumhaneye iniyoruz dediler ama artık kıvranmaya başlamıştım. Sandalye getirdiler ona bile oturamadım. Oturmak yatmak sancı sırasında çok zor. Ayakta durmak gerekiyor ve mümkünse hareketli olmak. Doğumhaneye indik açılmam yeterli değildi doktor 1 2 dk daha sancı çekmem için çataldan indirdi. Sonra geri çıkardılar çatala. Tam açıklık vardı. Abartısız 2 ıkınmada 16.58de fırt diye çıktı çocuk😀balık kayar gibi. Doktorun dediğine göre harika ıkınmışım ondan böyle olmuş. Çok ufak kesi oldu ama bebeğin kafası iriydi mecburduk. İç dikişlerde ağrı duymadım hiç, dışta da bi iğne daha yapayım mı dedi doktor. Sonra onda da hissetmedim. 3520 gram 50 cm doğdu oğlum. Boyu ölçüldüğünden kısa, kilosu da fazla çıktı. Toplam 3 saat sancı çekerek doğurmuş oldum. Darısı tüm bebeğini bekleyen annişlerin başına inşallah ♥️🤲🏼
Bu arada önceki 2 doğumum epiduralliydi. Bu epiduralsiz oldu. Öyle aman aman bi fark olmadı bence. Epidural düşünenlere fikir olur belki🌸