Selamlar, 24 gün önce aranızdan ayrıldım, planlı bir sezaryen tarihiydi. Geri saymak biraz hüzünlü biraz heyecanlı biraz da gergindi açıkçası.
Tüm gece doğru düzgün uyuyamadım, sabah hastaneye yatışımız oldu, sezaryen saatini erken istemiştim o gün daha çok da beklememek için, odaya hediyeliklerimizi yerleştirdik, ailem beni doğuma yollamaya geldi ve çok beklemeden doğuma alındım. Daha önce 2 ameliyat geçirmiştim ve ikisinde de çok fazla titremiştim istemsizce, o yüzden epidural yapılırken de titrerim diye çok korkmuştum ama korktuğum gibi olmadı.
Epiduralden asssla korkmayın rahat olduğunuz sürece hiçbir kötü şey hissetmiyorsunuz, zaten önce deriyi uyuşturuyorlar, sizi de duruş konusunda yönlendiriyorlar. Epidural yapılır yapılmaz hemen yatırdılar 2dk sonra acayip midem bulanmaya başladı, ameliyat boyunca böyle sürer diye endişe ettim ama hemen bi ilaçla onu da çözdüler 😅 sonrası gerçekten çiçek gibi geçti. Ameliyathanenin duvarları yansıma yapıyordu, ben ameliyatımı da izledim, gerçekten çok güzeldi benim için. 5dk içinde bebeğimin sesini duydum, kendisini gösterdiler kocaman gözleriyle bana bakıyordu, hayatımda unutamayacağım en güzel anlardan biriydi.
Odaya geçtikten sonra kanama için karnınıza biraz bastırıyorlar, ilk basışta zaten hissetmiyorsunuz anesteziyle, ikinci biraz can acıtıcıydı yalan söyleyemicem ama çok kısacık sürdü. Ayağa kalkma konusu da biraz kötü anlatılıyor, ilk kalkışta hemşire ve eşiniz birlikte yürütüyor sizi, inanın yürümek her zaman daha iyi geliyor.
İlk gece refakatçilerim uyudu bebişe ben baktım diyebilirim 😅 uyumak istesem de uyuyamadım, ilk geceyi unutmak istemedim, bebeğimi kucağıma alıp öyle yattık birlikte gerçekten çok güzeldi.
Hiç yataktan kalkamaz bir halde olmadım çok şükür, 2. Gün ayaktaydım, 5. Gün bebeğimle dışarı çıkıp gezdim, hala 2 günde bir dışarda geziyoruz. Vajinal doğum yapan arkadaşım daha geç toparlandı diyebilirim. Lütfen hep pozitif yaşayın süreçlerinizi, kendiniz ve bebeğiniz için en iyisi bu. Çevrenizdekileri de çok duymayın, yok çorap giy yok bebek üşür, kendi bildiğinizden devam edin. Bu yaz sıcağında kimse üşümüyor 🤓
Hamileliği de çok sevdim bitecek diye çok üzüldüm, şu an anneliği de çok seviyorum ve her anın tadını çıkarmaya çalışıyorum. Umarım herkes benden de güzel süreçler geçirir. İsteyen herkese nasip olsun inşallah, hayırlı evlatlar, çok güzel doğumlar dilerim 🌸