Evet bunu buraya yazmak bana da nasip oldu. Öncelikle isteyen bekleyen herkesin bu duyguları tatmasi dileklerimle başlıyım.🤲🏻
Doğum hikayeme dönelim.
11 Ağustos gecesi sancılarım vardı pilates sıcak duş squat ve yürüyüş sonrası sancılarım başlamıştı. Sırtımdan başlayip kaburgalarima kadar atan bir sancıydi. midemi bulandırıyor, hararet basıyordu sancinin etkisiyle kasıklarımda ve iç bacaklarımda baskı hissediyordum. Kalkıp hastaneye gittim nstye bağladılar hemen nst de az sancım çıktı çatı muayenesi yaptılar ve 1 cm açılmam vardı. Ebe nst yi doktoruma attı doktor o gece hastanede değildi henüz doğum başlamamış sabaha kadar başlar dedi doktor. Yatiralim müşahede altında kalsin bu gece sabah ben gelince bakacam dedi. Ben de evime gideyim bu gece sabah geleyim dedim tmm dedi doktor. Eve gittim o gece sabah uyandım pilates yaptim yürüyüş yaptım sıcak duş aldım hastaneye gittim. Doktorum kontrol etti ve 4 cm olmuş açılma doğum başlamış hemen yatış yapalim dedi. Kağıtları imzalayıp ödememi yapıp odama çıktım eşim eve gitti oda süslemesi eşyaları ve bebeğin eşyalarını getirmeye. Ebeler hemen üstümü degistirdi damar yollarımı açtı suni sancıyi taktı direkt beni doğum salonuna çatala aldılar. Anneme ve kaynanama doğumun başladığını çatalda haber verdim🥲 Hemn gelmişler. Ebem hiç başımdan ayrılmadı arada annemi kayınvalidemi ablamı kız kardeşimi falan da içeri aldılar motive olmam için. Doktor geldi suyumu patlattı hiç acımadı bu arada. Suyum aşırı mekonyumluydu, bebek tuvaletini yapmıştı hem de çok yapmıştı. Doktor nst yi baglayalim kalp atışlarında sıkıntı yoksa ve açılma kolay olursa sezeryana almayacam dedi. Nst de kalp atışları gayet güzeldi. Suyum patladiktan hemen sonra açıklık 6 cm oldu 2 buçuk saat sonra 10 cm oldu açıklık bu süreçte ebem hep destek oldu sancı geldikçe ıkın dedi ben senin annen gibiyim tuvaletini yapsan da olur sakin çekinme dedi. Ben tuvaletim var nolur tuvalete gideyim dedim. O tuvaletin değil bebeğin başı sancı geldikçe ıkın tuvaletini yapsan da bir şey olmaz dedi. Açıklık 10 cm olduktan sonra ebe doktoru çağırdı doktor geldi ve sancı geldikçe ıkın kabız olmuşsun da tuvalete çıkmaya çalışıyormuşsun gibi ıkın morarana kadar sakın bırakma sancı geçene kadar dedi tmm dedim ve o an sancı geldi ben ikindim doktor aşağıda bebeği çıkarmaya çalışıyor ebe yukarıdan bastırıyor. Doktor uyuşturucu iğneyi vurup kesiği attı. Sancı durdu ikinci defa sancı geldi bu sefer daha sert ikindim kızımın zorlandığını hissediyodrum çünkü 🥺 doktor ebeye sen aşağı geç ben yukarıdan bastırayim dedi ben morarana kadar ikiniyorum asla bırakmıyorum. Doktor bir bastırdı kaburgamin kırıldığını hissettim hocam kaburgami kirdiniz diye bağırdım konuşma ikinmayi kesme dedi devam ettim ve bebek çıktı. 🥺 Allah’ım dünyanın en güzel hissiydi isteyen herkese nasip olsun inşallah 🤲🏼 Ama biraz sıkıntılı oldu işte geç doğduğu için plasenta yaşlanmisti bebeğin tam göbeğinde göbek bağı hemanjiom olmuştu. Kızım biraz iri doğduğu için (3 kilo 800 gram) doğum anında sol omuzdaki köprücük kemiği kırıldi. Bende de omuz cikarken doktorun kesik attığı yerde çoklu yırtıklar oluştu. Dikiş doğumdan uzun sürdü içli dışlı 30 dan fazla dikisim var. Doktor ne yapacağını nasıl durduracagini şaşırmıştı uyuşukluk geçti bütün dikişleri hissettim bağırıyordum hocam dikişleri hissediyorum lütfen uyuşturun diye doktor uyuşturacak vaktim yok nolur dayan diyordu. Çocuk doktoru geldi ve kızımı yoğun bakıma indirdiler ben de aşırı kan kaybettigim için serum üstüne serum taktılar beni odaya götürdükten sonra kanama düzeyini ölçmek için kan almaya geldiler 50 yerden deldiler 1 damla kan gelmedi çünkü vücudumda kan kalmamışti rengi sapsarı olmuştu. 3 saat sonra kızım odaya geldi ve yaşadığım her şeyi unuttum elhamdülillah şimdi 17 günluk olduk yanımda uyuyor minik koalam.🐣🐣🐣 Doğum anında köprücük kemiği kırığı yaşayan varsa sonraki sürecin nasıl olduğunu anlatabilir misiniz? İlk günlerde sol kolu sağ kol kadar oynatmıyordu şimdi çok daha iyi ama yine tamamen sağ kolla aynı degil. Kırığı kaynadı sanırım sol köprücük kemiğinde düğüm oluştu çünkü kaynayınca şişlik olacak demişti doktor