sumust her hamilelik farklı ilerliyor, bir de branşınız da önemli. Ne kadar hareketli veya ayakta oluyorsunuz, ders yükünüz, programınız nasıl vs
32 haftada çalışabilir raporu alıp dayanabildiğiniz kadar devam edebilirsiniz. Zorlandığınız yerde 37.haftayı beklemeden doktorunuzdan çalışamaz raporu alıp izne ayrılabilirsiniz.
İlk hamileliğimde 38.haftamın ortalarında sezaryenden bir gün öncesinde bile fıldır fıldır dolaşıyordum ortalıkta hiç zorlanmamıştım. Bu sefer çok emin olamıyorum, uzun zamandır oturup kalkmakta zorlanıyorum, hareketlerim çok kısıtlandı, kasılmalarım var ve hem doktorum hem ebeler sürekli dinlenmemi, kendimi yormamamı falan söylüyor. Doktorum yine de çalışabilir raporunu verdi ama tekrar tekrar vurguladı istediğim zaman gidip değiştirebileceğim konusunda.