Öncelikle sütüm yetmiyor kaygısı çok yaygın, yalnız değilsin. Yenidoğan hemşiresi olarak şunu söyleyebilirim ki eğer bebeğinin kilo alımı normalse ve doktor mama önermediyse mama desteğine gerek yoktur. Çünkü bebek mama aldıkça anne sütünü daha az emer, bu da süt üretimini olumsuz etkileyebilir.
En doğrusu her zaman önce emzirmek, ardından bebeğinin açlık–tokluk sinyallerini gözlemlemek. Bazen bebekler sadece emmek ve yakınlık için de memeyi ister, bu çok normaldir 💛
Sütünü artırmak için sık sık emzirmen, kendini yormadan bol sıvı alman ve mümkün olduğunda dinlenmen çok faydalı olur.
Ben annelerle bu konularda sık sık konuşuyorum, anne bebek sağlığı ile ilgili Instagram’da paylaşımlar yapıyorum: @annebebekhemsiresii 🌿”