Ozgenurribo şimdiii şöyle açıklayayım: ovulasyon dediğimiz aslında yumurtanın gelişmesi ve akabinde çatlayarak yumurtalıktan çıkması.
Ovulasyon tarihleri (48 saatlik zaman dilimi) ve öncesindeki birkaç gün (özellikle 2 gün öncesi altın gün oluyor) gebe kalmak için “değerlendirilmesi” uygun olan günler.
Bu günler içerisinde yumurta yumurtalıktan rahme doğru ilerlerken sperm ile buluşup döllenme ve akabinde bebiş oluşuyor.
Ovulasyon takibi de her gün aynı saatte (öncesinde 2 saat su içmeyerek) idrar testi ile yapılıyor. Innovita markasını kullanıyorum ben mesela, gayet etkili oldu benim için.
Ovulasyon testlerinde de iki çizgi oluyor ancak kontrol çizgisinden daha koyu olduğu zaman pik diyoruz. İşte o gün ovulasyon. Sonrasında da çatladığı gün (ikinci çizginin testte soluklaşması) anlaşılması için teste birkaç gün devam ediyoruz. İki gün pik ise iki günü de değerlendirmek mantıklı.