Evo12 Kızlar bir şey sormak istiyorum. Şu an 39+4 haftalık hamileyim ve bugüne kadar açıklığım var mı diye kontrol edilmedi. Aynı zamanda çayı muayenesi de hiç olmadı. Bunlar illa olmazsa olmaz yapılan şeyler mi yoksa yapılmasına belli kriterler doğrultusunda mı karar veriliyor. Son iki seferdir doktora giderken sorcam diye çıkıyorum ama her seferinde de unuttuyorum ve şu an aklıma takıldı.
Noluyoya Evo12 Ben 37. Haftamda doktora sormuştum bunlar eskide kalan şeyler zaten ultrasonda çoğu şeyi görüyoruz ben yapmıyorum sıkıntı olmadıkça demişti
Sekerr_46 Evo12 bana 39. Haftasa yapacaz dedi doktorum ben bu gün 38 haftalık oldum yapmasınınisticem yaparsa
ikincibezelyeayak Evo12 Çatı muayenesi diye bir şeyi rutinde yapmayan çok hekim var mesela benimki. Doğum başlayınca bakılır çatınız ve bebek başı uyumsuzluğu varsa sezaryen düşünülebilir . Bunun dışında açıklık bakmak içinse nst de sancı görülmeli bebeğin başı iyice kanala yerlesmıs ve bası yapıyor olmalı ki dr unuz bi bakalım açılma var mı desın muayene etsin. Bunları yaşamadıysanız dr unuz sancınızı bekliyor olabilir . Bu zamana kadarda çatı muayenesi yapmadıysa herşeyi akışa ve doğala bırakan sezaryen yanlısı olmayan bir hekim sanırım , şanslısınız . Ben mesela bugün 36 da muayene oldum çünkü benım sancılarım var bebek başı çok aşağıda ve 2. Doğumum baktı o sebeple açıklığıma
Evo12 Noluyoya teşekkür ederim cevabınız için. İçim rahatladı biraz. Çünkü tüm gün aklıma takıldı. Bir de aksine bugün de randevum vardı ama gene unuttum. Şu sıralar her şeyi unutuyorum zaten 🥹
Mervezzz Noluyoya iki gün önce acile gitmiştim kasilmalarim vardı, direk çatı muayenesi dedi acildeki doktor iyikide yaptirmamisim, madem ultrasonda görüyorsun niye bunu istiyorsunuz, bilincsizmi bazı hekimler,20 haftalık hamileyim
3834-3438 Evo12 benim daha çok haftam var ama doktor rahime yakın ultrasonu gezdir ince acıklığın olup olmadığını görüyor çatı artık yapılmıyor
Evo12 ikincibezelyeayak çok güzel açıklamışsınız 🙏🏻 çok teşekkür ederim demin eşimle benzer bir şey konuşmuştuk bizde. Yorumunuzdan sonra rahatladı içim🌸
Merve_nur2 Ben 38+0 da çatı muayenesi oldum iki gün önce yani açılmam 1 cm dedi doktorum muayene sonrası ağrılarım başladı doktor bana 1-2 saat olur demişti ama benim sık sık gelen sancılarım vardı ve o gün gece 12 de nişan geldi doktoruma msj attım doğumhaneye gitmemi söyledi gittim ve sabaha kadar nst takibi yapıldı sancılarım çıkuyodu ve şiddetli sancılardı serum takıldı rahimi biraz rahatlatmak için denildi ama serum sonrasında tekrar nst bakıldı serum pek etki etmedi aynıydı sancılarım sabah doktor tekrar alttan muayene etti açılma hâlâ aynı dedi 1cm dedi şuan yatış yaparsam suni sancı verim desem bebekte sende kaldırmazsın dedi çünkü kendi ağrılarım vardı onlar olmasaydı suni sancı verebilirdim dedi ama ağrılarım oldupu için yapamicağını söyledi ve eve gönderdi dayanılmicak sancın oldupunda gelirsin dedi ben gğn boyu sancı çektim sık sık oldu akşam tekrar nişan geldi ilkine göre daha fazlaydı öyle olunca hastaneye gittim tekrar ebe muayene etti açılmada ilerleme yok dedi nst bağladı 10 dk bile sürmedi nst den ayırdı beni ve ağrın hiç yok dedi Doktor’a attı oda gönderin dedi ebenin demesine göre şuan evdeyim ara ara ağrım oluyo onun dışında artık iyice aşağıya doğru baskı hissediyorum sık sık lavaboya çıkma durumum var bakalım süreç nasıl ilerlicek allah hepimize kolaylık versin sağ salim yavrularımıza kavuşalım kolaylıkla inşallah