aysekalp çok fazla yanıltıcı sonuç veren bir test. Usg de bebeğinizde şimdiye kadar bir anomali göründü mü, ense kalınlığı burun kemiğiyle ilgili? Eğer bunların olması gerektiğinden farklı göründüğünü söylemiyorsa doktorunuz ikili yaptırmayın. Detaylı usg yaptırın. İlla genetik sonuç istiyorum diyorsanız maddi durumunuz da varsa fetal yaptırın. Zaten allah korusun bir hastalığı varsa bebeğin, ikili testi dikkate almıyorlar. Fetal ya da amniyotik sıvı almayı öneriyorlar. Fetalde riskte yok, kan veriyorsunuz koldan sadece. Amniyon sıvısı almanın düşük riski olduğunu söylüyorlar düşük ihtimalde olsa. Ama demek istediğim ikili tarama tanı koymaya yetersiz bir test. Ama fetal öyle değil. Doktorlara fetal yaptırdım dediğinizde genetik hastalık konusunda kafalarında net fikir oluşuyor