39+5’te 11 Ağustos’ta devlet hastanesinde doktor kontrolüm vardı. Hiç sancım yoktu açıklığım da yoktu. Doktorum rutin ultrason muayenesini yaptı NST’ye gönderdi beni yine sancım fazla çıkmadı. Alttan muayene edeyim dedi muayene etti bayağı kanamam oldu ve açıklığın 2 cm olduğunu bugün eve göndermek istemediğini yatış yapıp suni sancıyla doğurmamı istedi, hem de gündüz dedi ben de burdayım gece gece uğraşma dedi. Tamamen sürpriz olmuştu benim için eşimi annemi aradım eşyaları getirdiler ve saat öğlen 12.00 gibi doğum için yatışım yapıldı. Doğumhaneye girdik evraklar vs kontroller derken saat 1-1.30 oldu. Alttan suni sancı verildi. Aradan biraz zaman geçti sürekli NST ve alttan muayene ile açıklık ve sancı kontrolü yapıldı. Sancılarım yine çok sık değildi fazla değildi. Doktorum geldi bu sefer alttan muayene etti süreci biraz hızlandıralım bence bebeğin suyunu patlatacağım dedi tabi beni biraz korku aldı suyum patlatıldı akabinde 45 dk 1 saat içinde aşırı sancılarım gelmeye başladı 3 dkda bire düştü sonra resmen dakikada bire düştü. NST cihazı bi 10-20lere iniyordu 1 dk sonra 100leri görüyordu. İlk doğumumdu. Gerçekten dayanılacak gibi bir sancı değildi bağırıyordum 1 dk sonra sancı geçince oh be diyordum 1 dk sonra belime bıçaklar saplanır gibi tekrar sancı başlıyordu yatak korkuluklarını aşındırdım diyebilirim sancıdan. Açıklık kontrol edildi saat 14.00-15.00 gibi ve 4-5 cmdi hala. Bana ısrarla ıkınmamam gerektiği söyleniyordu ebelerim tarafından ama elimde değildi sancı dayanılacak gibi değil ve bağırdıkça istemsiz ıkınılıyordu arada. Bebeğin başı uzayacak dediler açılman henüz istenilen düzeyde değil ıkınma dediler derin nefes al ağzından ver dediler dinlemeye çalıştım ama çok zordu. Açıklık 18.00 gibi 6-7 cm olmuştu hepten ölüyordum resmen ebelerim ne dediyse uyguladım uygulamaya çalıştım eşimle koridorda yürüdük bana çok destek oldu sağ olsun. Terden su oldum resmen sancı geldiği zamanlar. Açıklık 8-9 cm olunca doğum odasına çatala alındım öncesinde demirden tutup sancım geldiğinde squat yapar gibi sürekli kesmeden ıkınmam gerektiği söylendi, zaten açıklık bu düzeye gelince zannedersiniz büyük tuvaletiniz var da tutamıyorsunuz artık istemsiz var gücünüzle bağırarak ıkınıyorsunuz. 6-7 kez demirden tutunarak squat yapar gibi ıkındım bağırdım. Sonra çatala çıktım 5-6 kez de çatalda ıkındım ebelerim hiç kesmemem gerektiğini söylediler ıkınırken uzun uzun onları dinleyerek ıkınmaya devam ettim. Sürekli ıkınma isteği geliyordu zaten. Bebeğim 19.30da çok şükür sağlıcakla dünyaya geldi. Dikişlerim atıldı ağrı kesici bile almadım biraz acı var tabiki oturamıyorum dikişlerin üzerine ama gerek duymadım ağrı kesici almaya bebeğimle ilgilendim hep moral olsun diye. Ebelerim tebrik ettiler ilk gebelik olup sürecin böyle kısa sürmesine şaşırdılar. 24 saat sonra da taburcu olduk. Şuan evimizde minnak oğlumla yazılan postları okuyoruz. Doğum sancıları gerçekten çok zor oluyor ama süreci ne kadar hızlı atlatabilirsek ebeleri doktorları dinlersek o kadar iyi oluyor. Umarım herkes güzel doğum hikayeleri yaşar. 🥰🥰🌸🌸