Tysem29 Kızlar aşılama hakkında süreç nasıl ilerliyor, güncel fiyatları ne kadar bilgisi olan varsa yazabilir mi
Sevval_66 Tysem29 devlet hastanesinde sadece ilaç parası ödüyorsunuz ona da rapor çıkıyor çok uygun bir fiyata denk geliyor. Süreç de üstte arkadaşın yazdığı şekilde. Acı, baharat, şeker hamurişi ananas maydonız tere vs tüketmemen gerekiyor bir de
Melek2806 Tysem29 ben üniversite hastanesinde yaptırmıştım geçen sene Ekim ayında. İlaçlarla Dr ücretiyle 5000 lira tutmuştu. Bende pcos var o nedenle yumurta geliştirsin diye klomen kullandım ve kaçıncı gün hatırlamıyorum yumurta çatlatma iğnesi yapmıştım doktor gün saat söylüyor zaten iğne için sonrasında da aşılama yapıldı. Sonrasında üst üste 3 gün devamında gün aşırı ilişki tavsiye etmişti doktor. Yediğime içtiğime ağrı kaldırmamaya vs dikkat etmiştim ben ama tutmadı bende çünkü insülin direncim varmış. Sonraki aylarda insülin direnci için ilaç kullanırken tekrar klomen kullandım ve hamile kaldım. Stres faktörü ile ilgili de şunu söyleyebilirim aşılamadan sonra ümidim kesilmişti benim çünkü eşimin aşılama yapılırken değerleri normalden çok iyiydi ve benim yumurtalarım iyi gelişmişti böyle olmadıysa yaza tüp bebek yaparız artık diye kafamda salmıştım. Düşük kürtaj vs dahil edince 3 yılı geçmişti sürecim o nedenle tüp bebek demişti doktor da bana. Ben işten dolayı tüp bebek için yaz dönemini beklemeye karar vermiştim ve tüp bebek için çapadan bir doktorla görüştüğümde tahlillerimde bir şey çıkmamasına rağmen pcos varda insülin direnci de olabilir deyip glifor başlamamı istedi olursa okur olmazsa tüp bebek yapana kadar biraz kilo vermiş olursun diye ki kilom boyuma göre normal aralıkta. Glifor kullanırken de klomen kullanarak denemeye devam etmemi söyledi daha önce de klomen ile çok denememiz olmuştu ve klomen kullandıktan sonra ilişki günlerini takip ederdim hep ama hiç takip etmeden rastgele devam etmiştik çok şükür o ay hamile kaldım. Ben hem insülin direncinin hem de salmış olmamın etkisi var diye düşünüyorum çünkü 1.5 ay glifor kullanmama rağmen hiç kilo vermedim ama zaten artık tüp bebek sürecine gireceğiz diye hiç beklentim yoktu. Çok uzun anlattım kusura bakmayın inşallah sizin aşılamada işler direkt yolunda gider ve hamile kalırsınız ama olmazsa da insülin direncinize bir baktırın
Aleyzeee Hastaneye ve doktora göre değişiyor aşılama fiyatı adetin 3. Günü sizden hormon testleri alıp ona göre ilaca başlıyorsunuz yumurta geliştirici ilaç o süre zarfında doktorunuz belirli günlerde sizi muane için çağırır zaten yumurta gelişti zaman catlatma ignesi vuruluyor daha sonra doktor size gün söylüyor o gün gidiyorsunuz eşiniz ilk önce gidip sperm veriyor siz o sırada su içebilirsiniz idrara sıkışık olmanız lazım daha sonra size gönderiyorlar spermi 10-15 dk yatış veriyorlar daha sonra tuvalete gidebiliyorsunuz (her doktorun tedavi sistemi farklı ) benimkisi böyle oldu Yemen’e icmene dikkat et stres yapma günlük hayatına dön ama ilk gün hicbirsey yapma dinlen ayağının altına yastık koy yat
Tysem29 Yumurta geliştirici ilaç mı veriyorlar benim yumurtlamam düzenli sürekli kontrole gidiyorum daha önce 2 gebelik yaşadım düşük ve dış gebelik ile sonlandı. Bu sefer 9 aydır deniyoruz olmadı her şey normal olduğu halde. Benim Korkum aşılama sonrası bir daha normal gebe kalamamak. Duymuştum cünkü bazı kişilerde garip ama öyle
AslanEge Tysem29 ben 2 kez aşılama yaptırdım tutmadı. Eşimde de bende de herhangi bir sorun yoktu. Sebepsiz infertilite dediler daha sonra saldım bende olmuyorsa hayırlısı değildir dedim 7 sene sonra 2 kez arka arkaya kendiliğinden sağlıklı gebeliğim oldu. Şuan da 14+3 kızım olacak inşallah. Kafaya takma psikoloji çok önemli bu süreçte
Tysem29 @AslanEge Sağsalim kucağına al inşallah canım 🤲🏻 Sebepsiz mi bilmiyorum gittiğim bütün doktorlar değerlerimin normal olduğunu söylüyor. Olmasa 2 kere kendiliğinden gebelik oluşmazdı diyorlar. Ben cok düşündüğüm icin gecikiyor bence :(
AslanEge Tysem29 Kendimize yaptığımız en büyük kötülük kafaya takmak ama insanın elinde değil. Oluruna bırak vakti zamanı vardır de başka şeylerle oyala kendini. Etkisi varmıdır bilmiyorum ama biz bir köpek sahiplendik bütün sevgimi ona verdim evladım artık bu dedim sonrasında 1 sene geçmeden hamile kaldım ☺️
Tysem29 @AslanEge Ay ne güzel :) Bence kesinlikle var canım onunla ilgilenirken beynin onunla meşgul oldu kafandan attın bebek düşüncesini en büyük etken buymuş zaten kafadan atıp başka şeylere odaklanmak
Tysem29 @Melek2806 Cok teşekkür ederim açıklamanız icin burada üniversite hastanesi var ama kayıtlarda benim düşük ve dış gebelik icin geçirdiğim operasyonlar duruyor yine de aşılama yapılır mı diye tereddüt ettim. Mesela genetik testi de yaptırırken baya zorlanmıştık 4 5 kayıp sonrası yapılıyor demişlerdi uğraşmıştık baya yaptırdık ama. İnsülin baktırmıstım en son 4 ay falan oldu normal çıkmıştı. Bende polikistik over var ama sadece ultrasonda görünüyor hormonlarım normal
Melek2806 Tysem29 benim de düşüğüm var kalbi durmuştu kürtajla alınmıştı ama aşılama yaptılar. Benim kürtajdan sonra 2 yıla yakın tekrar gebelik oluşmadı yapma sebepleri o olabilir mi bilmiyorum. Genetik testi ilk düşüğüm olduğu için ve morfoloji 0 geldiği için bende de yapmamışlardı bu hamileliğimde direkt kan sulandırıcı kullanmaya başladım genelde sorun pıhtılaşma kaynaklı oluyor diye. Pcos durumu da benzer şekilde bende de hormonlarda sıkıntı çıkmıyor ultrasonda sol tarafım kistik görüntüdeydi. Ayrıca evde yaptığım ovulasyon testlerinde pik görmüyordum ben
Tysem29 @Melek2806 Benim de dış gebelik sonra 9 aydır olmuyor canım bana da yapılır o zaman aşılama. Daha fazla beklemenin anlamı yok sanırım. Eşim sperm testi hiç vermedi daha önce gebelik oluştu diye. Ama bu hafta randevu aldık ürolojiden bende de pıhtılaşma çıktı gebe kalır kalmaz kan sulandırıcı kullanmam gerekiyormuş.
Melek2806 Tysem29 arada beklemek için iş vs durumu bir sebebiniz yoksa aşılama zor bir süreç değil beklemeyin bence.. inşallah hayırlı zamanda alırsınız hamilelik haberini