babymom2026 hayırlı uğurlu olsunn inşallah sağlıklı bi süreç geçirip kucağınıza alın 🌸 bebeğinizin şu an bi plasentası yok beslenme kesesi yani yolk sac var, bu beslenme kesesi vasıtasıyla vücudunuzdaki depolardan kullanıyor. İlk 12-14 hafta zararlı şeyler tüketmediğiniz sürece ne yediğinizin bi önemi yok yediğiniz her şey kendiniz ve depolarınız için. Halsizlik vs durumlarının artmaması ya da depolarınızda oluşan boşluklardan ileride de etkilenmemek için bol protein kalsiyum almaya özen gösterin bu sıralar dışarıda yeşillik kesinlikle yemeyin (pestisit riski), midye gibi cıva içeren yiyeceklerden kesinlikle uzak durun, ton balığını sınırlı tüketin, çiğ et iyi yıkanmamış sebze vs asla tüketmeyin, kafein alımınızı sınırlandırmaya çalışın ve son olarak aklıma gelen folik asiti asla ihmal etmeyin .Bide size “sen iki canlısın daha fazla ye” diyenlere kulak asmayın, normal kilolardaysanız 12-13. Haftaya kadar ekstra bi kalori ihtiyacınız bulunmuyor 13’ten sonra 27. Haftaya kadar bile sadece 300-400 kalori fazla alınması öneriliyor. Kusma/bulantı her gebelikte yaşanmıyor, 19. Haftadayım çok nadir bazı yemekler midemi kaldırmıştır ama sabah bulantısı kusma vs hiç yaşamadım, her gebelik farklıdır iştah kiminin ilk trimester kapanır kiminin 2. Trimester. Bebeğiniz için en doğrusunu ve tabi ki vücudunuzun neye ihtiyacı olduğunu ennn iyi siz biliyosunuz ve içgüdüleriniz de sizi zaten yönlendiricek hiç kafanıza takmayın. Kendinizi kurcak gibi olursanız da youtube kağan kocatepe izleyip kafanızı rahatlatın vucudunuza stres hormonu salgılanmasın. Tekrar hayırlı olsun ❤️