Elif3419 ben size bana söylenenleri anlatayım belki fikir olur size de. Ben hamileliğimi ilk öğrendiğimde geç döllenmem olduğunu da öğrendim ve bebeğim 20. Haftalara kadar hep 1 hafta küçüktü ama bu ciddiye alınmadı normal olduğu için yani bir sıkıntı yaşamadık anlamında ciddiye alınmadı dedim 😅 sonra 28. Haftaya kadar hep haftasına uyumlu ilerledi. 32. Hafta kontrolümde bebeğimin karın çevresinin 29 haftaya uyumlu olduğunu gelişimde gerilik olabileceğini söylediler. Beni perinatolojiye yönlendirdiler hemen. Bunu öğrendiğimde bebeğim 1600 gramlardaydı ortalama. Haftalık muayeneler olacak dediler ve iki hafta haftada bir kez, iki hafta da haftada 2 kez kontrole gittim. Her gitmemde doppler yaptılar yani plesenta yeterli işlevi görüyor mu kan akımı nasıl tıkanıklık ya da ters akım var mı bunlara sürekli bakıldı. Genel olarak ölçümleri çok titiz alındı vs vs. 34. Haftamda bir perinatolog geç döllenmem olup olmadığını sordu ve bu durumu başından beri doktorlara izah etmeye çalıştığımı söyledim. Teyitleşerek haftamızı bir hafta geri çektik. Şuan 36+1 olmamız gerekiyorken 35+1iz. Ve bir ayın sonunda bu bahsettiğim besinleri hergün cidden çok fazla tükettiğimde bebeğim haftasına uyumlu ölçüldü. Yani yedikleriminde katkısı olabileceğini ama bebeğinde büyüme atağı geçirebileceğini söylediler. Şöyle söyleyeyim 34. Haftadaki ilk kontrolde bebeğimin karnı 31 haftaya uyumluydu. İkinci kontrolde yani hafta sonuna doğru nasıl olduysa 34e uyumlu çıktı. Bir anda bu açığı nasıl kapatabilir bilmiyorum açıkcası ama çok yedim. Çokta ağladım açıkcası yetersiz hissettim kendimi. Anne olamayacağımı düşündüm. Yetemiyorum herhalde dedim. Çünkü öyle devam etseydi 37. Haftada doğurtturacaklardı. Ve persentil ölçüsü alınıyor bebeklerden, benim bebeğim artık 0 persentil ölçülüyordu. Buda artık net olarak gelişim durdu noktasına gelmesi demekmiş. Yani biz geçen ay ne yaşadık neden böyle şeyler oldu hiç anlamadık. Ama en başta önerebileceğim şey stres yapma. Sıkıntı yapma. Düşünkü bu haftalara kadar bebeğin sağlıklı geldi yani ona zaten fazlasıyla yettin. Annelik duygusuyla yetersizlik hissiyatı sanırım hayatımızda hep olacak. Önemli olan bunu kontrol altında tutabilmekmiş. Ben normalde anksiyeteli ve panik biriyim. Bana bu süreçte bebeğin hareketleri azalırsa durursa acile koşacaksın dediler, en ufak ağrıda geleceksin dediler. Bir ay boyunca her hafra acile de gittik 😅 ve innaır mısın ne zaman o doktor bize artık haftasına uyumlu dedi ben o kadar şiddetli ağrılar yaşamıyorum. Şuan normal geçici kasılmalarım oluyor sadece. Kendimi rahat bırakınca aslında rutin hamileliğimi yaşamaya devam ettiğimi fark ettim. Ve bu bir ay yüzünden ben aşırı sıkıldım. Öyle stresli geöirdiğimiz için ve erken doğuma hazırladığımız için kendimizi şuan çok sıkıcı geçiyor🥹🥹 modunu hiç düşürme Allahın izniyle hiçbir sıkıntı olmayacak