Merhaba güzel anneler.. ( Biraz fazla uzun oldu ☺️)
Burda hep pozitif vajinal doğum hikayelerini okur kendimi rahatlatırdım. Bizim hikayemiz aslında 37+5 de başladı gece 12 de suyum geldi ama sancım yoktu. Saat 3 e kadar bekledik hala sancım yoktu şehir hastanesine gittik acilden giriş yaptık. Ultrason da bebeğin suyunun normal olduğunu söylediler nst de hiç sancım çıkmadı açılmamda yoktu. Doktor büyük ihtimalle idrarla karıştırdın ama anlattığına göre su gibi gözüküyor yatış vermem lazım ama boşuna yatmış olursun herhangi birşey yapılmaz antibiyotik falan başlanmaz dedi bende öyle dediği için imza atıp çıktım. Salı günü kontrolüm var diye başka doktora gitmedim. Kontrolde bebeğin suyunun azaldığı %70 civarı olduğu söylendi ve yatış yapıldı. İlk olarak doğumhane bölümüne alındım. Ultrason açıklık ve nst yapıldı. Açılmam ve sancım yoktu servise çıktım. Serviste hiç birşey yapılmadı. Saat 10 civarı suyumun sızıntı şeklinde geldiğini fark ettim ve hemşirelere söyledim. Aldığım cevap “ bir kere geldiyse hep gelecek vanası yok ki kapansın” oldu. Benim söylemekte ki amacım suyun kontrol edilmesiydi ama yapılmadı. Sabah nst yapıldı yine sancım yoktu. Ultrason da suyum sınırın üzerinde olduğu için çıkış yapıldı haftaya kontrole gelirsin dendi. Çarşamba günü sabah hastaneden çıkış yaptım. Onlar haftaya gelirsin demişti ama ben evhamlı birisi olduğum için kendimce cuma günü giderim bi sorun olmazsa pazartesi bi daha giderim diye düşünerek Cuma günü kontrole gittim ve iyi ki de gitmişim suyum sınırın altına inmiş yatış verildi. Suni sancıyla doğumu başlatıcaz dediler ama sancım ve açılmam yine yoktu sezaryena alamazmısınız diye sordum ilk doğum olduğu için suniylr başlatıcaz bebeğin kalp atışları düşerse o zaman alabiliriz dediler şehir hastanesinde. Özeldeki doktorumu aradım ve hemen gelmemi söyledi. İmza atıp eşimin gelip imza atmasını bekledim. O sırda benimle birlikte bekleyen 5 kişi vardı doğumhane bölümünde yatak olmadığı için sandalye üstünde bekliyorlardı birinin 6 santim açılamsı ve sancısı vardı birinin 4 santimdi açılamsı yani kısaca orda beklesem kim bilir kaç saat oda için beklicektim sonrası doğum için beklicektim. Eşim geldi imza attı ve özeldeki doktoruma gittik kontrolde suyumun çok az olduğunu bebeğin kanalın üstünde olduğunu söyledi nst yapıldı ve bebeğimin kalp atışları çok yüksek çıktı. Orda Antibiyotik başlandı mı diye sordu. Hayır dedim nasıl başlanmaz su geldikten sonra enfeksiyon riski artar antibiyotik başlanması lazımdı şuan enfeksiyon riski var belki küveze alınabilir dedi. Hemen sezeryan için hazırladık spinal anestezi yapıldı genel anestezi bebeğe geçtiği için uygun görmedi. Ben dokunmaları hissetmeyi bekliyordum ama hiç birşey hissetmedim sadece çıkarırlarken ki bastırmayı hissettim. 16.49 da bebeğim doğdu her hangi bir sorun yoktu kontrolleri yapıldı ve odaya götürüldü yarım saat sonrada ben indim odaya. Şimdi 24 günlük olduk. Allah herkese sağlıklı hayırlı doğumlar nasip etsin inşallah.