Tazeanne1825 20 haftalık hamileyim hamileliğimin başında tsh yüksek olduğu için ilaca başladım ve hala düzenli olarak kullanıyorum.Tsh değerim istenilen düzeydeydi hep.Ama bu tahlilde ANTI TPOANTI diye bir değere daha bakılmış ilk defa ve o çok yüksek çıkmış bunun ne olduğunu bilen var mı? Bir sorun mu acaba
Seyda-06 Tazeanne1825 haşimato tiroitinizin olduğu anlamına geliyor bende bu sebepten dolayı kullanıyorum yoksa tsh değerim normal düzeyde
xLucy Tazeanne1825 haşimato tiroitiniz olduğunu gösteriyor , ben de ilaç kullanıyorum 8-9 senedir biliyordum ama tsh normal aralıktaydı , gebe kalınca ilaca başladım
cottoncandy8 Tazeanne1825 anti tpo 1 kez bakılması yeterlidir.Takipte normale düşmesi beklenmez,takip edilmez. Eğer TSH yüksekse tiroid için ilaç başlanır takip edilir.TSH normale indiği dozda devam edilir. İlaç kullanmadan verilen tahlilde TSH normalse ilaca gerek olmaz ama anti tpo yüksekse siz hipotiroidi hastası olmaya adaysınız ilerde hipotiroidi gelişebilir demektir.(TSH yükselebilir ilaç gerekebilir demek yani)
Tazeanne1825 Seyda-06 xLucy Ama ben zaten levotiron kullanıyorum ilk haftalarda tsh değerim yüksek çıktığı için vermişlerdi.İlaç kullanırken de yükselmesi normal mi?Bu antıtpoantı değerine de hiç bakılmamıştı şu ana kadar ama bu tahlilde 200 ün üstünde bir sorun oluşturmuş mudur diye tedirgin oldun
xLucy Tazeanne1825 bende 25 mg kullanıyordum , tsh 3.5 tan 2 ye düştü , kullanmaya devam ettim son kontrolde bir baktık 5.2 ye çıkmış , dozunu arttırdılar , kullanırken de değişme durumu oluyor evet
Seyda-06 Tazeanne1825 yükseltirmi bilmiyorum hiç benimde normal sınırda çıkıyor tsh hormonu ama daha öncesinde bilindiği için haşimatom kullanmaya başladık tedbiren. Zaten tek başına tpo değeri yüksek olursa ilaç kullanmıyorsunuz tsh hormon da bozulma olmuşsa ömür boyu kullanmanız gerekir aynı zamanda bide ultrason için genel cerrahiye gidin derim benim hormonlarım normalken bile tiroitim içten içe çöküyor sürekli takipte 6 ayda bir çünkü bozulmalar başlamış sizin demekki hormon bozukluğunuzda başlamış tiroitinizin ultrasonda ki bozulmasını sormanızda da fayda vardır diye düşünüyorum
Tazeanne1825 Anladım teşekkür ederimim.Tsh değerlerim düşük bu değer yüksek olunca tedirgin olmuştum 🙂
Seyda-06 Tazeanne1825 tsh düşük bu değerinizde yüksekse hipotiroit demek oluyor ama gebelik tiroitimi diye de doğum sonrası peşini bırakmayın en belirgin özelliği kilo verememek sinirlilik hali ve kas ağrıları
Tazeanne1825 Seyda-06 Yani hamilelik öncesi her şey normaldi.Hatta ilk yüksek çıktığında ultrasonla vs bakıldı yine normal sadece hamilelik sürecinde ilaç kullanmam gerektiğini söylediler ama dediğiniz gibi belki de farkedilmeyen bir sorun vardı veya hamilelikte oluştu.Kilo verememe sorunu maalesef bende de var en iyisi bir doktora gideyim bebeğe bir zararı olmasın da şu an için tek düşündüğüm o
Tazeanne1825 Yani hamilelik öncesi her şey normaldi.Hatta ilk yüksek çıktığında ultrasonla vs bakıldı yine normal sadece hamilelik sürecinde ilaç kullanmam gerektiğini söylediler ama dediğiniz gibi belki de farkedilmeyen bir sorun vardı veya hamilelikte oluştu.Kilo verememe sorunu maalesef bende de var en iyisi bir doktora gideyim bebeğe bir zararı olmasın da şu an için tek düşündüğüm o
Seyda-06 Tazeanne1825 ilaçlarınızı düzenli kullanın tek yapmanız gerekn bu. Tpo değeri özellikle bakılması gereken bişeydir yani jyle genel kan sayımında maalesef ortaya çıkmıyor onun gebelikle bi alakası yoktur büyük ihtimalle uzun süredir haşimato hastasısınız benimde doğumdan sonra bakıldığında ortaya çıkmıştı o zamana kadarda hiç bakılmamış bu değere. Ama hormonal bozukluğum yoktu fakat tiroitim sürekli bozuluyor maalesef savaş halinde dokuları sürekli hasar görüyor kilo. Hamilelik te tetiklemiş olabilir zaten haşimato eninde sonunda hipotiroite hatta sonunda tiroit yetmezliğine götürüyor nodül vs varmı diye baktırmanız da çok yarar var haşimato da bu sıkıntının çok fazla çıkma ihtimali oluyor mutlaka genel cerrahi ye en kısa zamanda gidin derim
Tazeanne1825 Seyda-06 Çok teşekkür ederim detaylı yazmışsınız nodüllere vs hamileliğimin ilk başında yükseldiğinde bakılmıştı bir sorun yoktu ama tekrardan gidip bir baktırayım ben en iyisi