Evrim-96 Hanımlar günaydın bu durumu yaşayan var mı acaba nasıl anladınız ne gibi belirtileri oldu cevap verir misiniz lütfen sadece tansiyonla mı yoksa başka el ayak şişmesi vs yaşadım diyen varsa biraz bilgi verse
aselsura Evrim-96 sağlık ocağındaki doktorum anlamıştı aşırı şişmiştim ve bacağıma dokunup bıraktıgında iz kalıyordu yüksek tansiyon da çıkmıştı beraberinde
yasemiinsari Evrim-96 Ben doğuma girdiğimde tansiyonum 21 cıkmıstı gebelik zehirlenmesi oldugunu soylemislerdi ama onun öncesinde tansiyonlarim normal cikardi bende ki en belirleyici şey cok fazla ödemim olmustu ayaklarim heryerim cok sismisti ve 1 hafta öncesinde baş ağrım olmustu
Evrim-96 aselsura öyle ödemim yok onu kontrol ettim buradan bakıyorum baş ağrısı fazla oluyormuş sabah bir kaç iş yaptım oturduğum gibi ölçtüm hareket sonrası 14 9 geldi 15 20 dk bekledim 12 8 geldi sonradan bi şişlik ağrı vs yaşamıyorum tansiyonum bir ara yüksek seyrediyordu bir de yeni uyandım kafam değişik kalbim hızlı atıyor gibi hissedince heyecan mı yaptım nedir
aselsura Evrim-96 burası güzel bi platform ama bazen çok kıyaslama yapıp herkes şunu yaşamış bende yaşar mıyım deyip korkumuzu artırıyoruz sakin kalın inşallah öyle bir şey yoktur🌿 Evrim-96
aselsura Evrim-96 bunu geç anladılar malesef 32 . Haftadan sonra sonram biraz karışık bebeğim de öyle detay yazıp sizi endişelendirmek istemiyorum öyle bi korkunuz varsa yada öyle dendiyse bundan sonrasını doktorunuzla görüşmeniz daha sağlıklı 🌷
Evrim-96 Falan doktorumla takipliyim canım 14 9 geçerse iletişime geçmemi söylemişti öyle sürekli yüksek seyretmiyor böyle tam dinlenmeden iş vs yapınca bir de bir gün öncesi temizlik yapmıştım baya da yorulmuştum dokundu herhalde zaten gece uykuları zor sürekli uyanıyorum klimalı oda da uyumaya çalışıyorum yatağım gibi olmuyor tabi dönmesi zor yatınca kalkması bile zor geliyor 🫠
Evrim-96 yasemiinsari bende bu belirtileri görüyorum doktorumda böyle demişti çok geçmiş olsun gerçekten insanı tedirgin ediyor bu durum
Evrim-96 aselsura ne kadar incesiniz teşekkür ederim bir derdiniz varsa Rabbim gidersin inşallah iyi haberler aldırsın haklısınız sürekli girip okuma yapmıyorum ben de evham yapıp korkmamak adına çok sağolun🙏🏻
Ncyncy Bulundupunuz yerdeki saglık ocagına, hastaneye gidip idrar testi verebilirsiniz. En önemli belirleyici idrardaki protein bende iki gün önce bu risk nedeniyle hastaneye yattım bugün taburcuyum
Evrim-96 Ncyncy çarşamba kontrolüm var bir daha öyle çıkmadı dediğim gibi hareket halinde olunca sanırım doktorumda öyle demişti hava da sıcak hızlı nefes alıp verme bile yüksek çıkartıyor maalesef
yasemiinsari Evrim-96 Tedirgin olma tedbirini al ihmal etme cok sükür saglikli rahat bir normal doğum yapmıstim simdi oglum 5 yasında onda da doğum sirasinda hicbir sorunu olmadi tedbir amacli bir gun ben yogun bakimda kaldim o kadar
aselsura Evrim-96 kızım şuan 7 yaşında bu bebeğimde umarım yaşamam sizinde derdinizi gidersn Rabbim inşallah cok sağolun🌹
yasarceyda12 Evrim-96 canım misal benim tansiyonumu ilk farkettik 16-17 lerdeydi düşün ama belirtim asla yoktu doktor ölçmede bilmicez yani sonra hemen idrar tahlilleri yapıldı ve temizdi bazen belirtide vermeyebilir ben doktoruma soruyodum anlar mıyım diye ödemin olur enseden başın ağrır filan hiçbiri yoktu ben 33de doğum yaptım 23de farkettik zaten ondan sonra her hafta takip ettik idrar testi verdik tansiyon ilacı başladık günde 2 kere vakit geçtikte dozunu arttırdık en son günde 6 adet almama rağmen 15-16 dan düşmedi tansiyonum doğuma gittik birde son kontrolde doktorum bana şişmeye başladın demişti ama ben takmamıştım şimdi resimlerime bakıyorum gerçekten şişmişim ama tabi herkes bunu yaşar diye birşry yok bazen ani yükselmeler olabiliyor hava sıcak siz güzelce takip edin
Alismomss @Evrim-96 ilk gebeliğimde ağır preeklampsi gecirdim. 38. Haftada acil sezeryana alındım. Normalde tansiyonu hep cok düşük biriyken gebeliğimin 19. Haftasından sonra yükselmeler başlamıştı. Doktorum sürekli ölçüm yaptırıyor ve ona bilgi vermemi istiyordu. İlaç vermişti ancak bir süre sonra ilaçta etki göstermemeye başladı. İdrar tahlili verdiğimde idrarda baya bir protein kaçağı olduğunu söylediler. Cok fazla ödemim vardı sanki benden bir ben daha vardı kol ve bacaklarımda. Baş agrısı mide bulantısı halsizlik gözlerde agrı ve çift görme bulanıklaşma durumları artmaya başlamıştı. En son tansiyonum 18-10 oldu hiç iyi hissetmiyordum ve doktorumda cok endişeliydi hemen bebeği almamız gerekiyor hem senin hem de bebeğin için cok riskli bir durum dedi. Eşim evden eşyalarımızı almaya gittiğinde beni anestezi için hazırlıyorlardı. Pıhtılaşma değerim de epeyce bir yüksekti ve bir komplikasyon olmasından korkuyordum. Beni sakinleştirdiler cok şükür ve yarım saat içerisinde sağ Salim bebeğime kavuşmuştum. Şuan ikinci gebeliğim yine mecburi Sezeryan olacagım. Pıhtılaşma probleminden ve ilk preeklampsi durumundan kaynaklı kan sulandırıcı iğne kullanıyorum. Doktor sürekli tansiyon ölçmemi ve yüksek ihtimalle ne yazık ki preeklampsimin tekrar edebileceğini korkmamamı ama cok dikkatli olmamı söyledi. Tansiyon ilaçları verdi azıcık bir yükselme de hemen kullanmamı söyledi. 7 aylık olduk Şuan. Herhangi bir sorun çıkmadığı sürece yine en az 38 e kadar bekleyeceğini söyledi. Şuan kasılmalarım var sadece inşallah yine böyle bir durum yaşamam. Rabbim hepimize sağlıkla bebişlere kavuşmayı nasip etsin🙏🏻🫠
Evrim-96 Alismomss amin canım benim inşallah şükür iyisin inşallah bir reaksiyon yaşamadan aynı şeyleri görmeden kolayından nasip olsun yaşadıkların kolay değilmiş tabi inşallah öyle yaşamam bende hayırlısı ile doğumumu yaparım ya
yasarceyda12 Alismomss çok geçmiş olsun öncelikle.. benimde 23. Haftada rahime giden damarda çentik farkedildi buda tansiyona sebep olurmuş ya da tansiyon buna sebep olurmuş hemen tansiyonumu ölçüp idrar tahlili yaptılar idrar temizdi ama tansiyon maalesef 16-10du ama bende belirti yoktu zaten bana detaylıda suyun az değil ama olması gerekenden bi tık az dendi bundan kaynaklıymış o günden sonra tansiyon ilacına başladık bizde her hafta idrar tahlili ve muayene ile gittik ama 30dan sonra kilo almadı çok gelişim geriliği başladı ve tansiyonum 6 hapa rağmen 16dan düşmeyince acil doğum oldu 33. Haftada bebeğim 10 gün yaşadı enfeksiyonu vardı çok vefat etti şimdi tekrar hamileyim üzülüyorum düşünüyorum elbette inşallah yaşamam birdaha güzel haftalara gelirim
Evrim-96 yasarceyda12 dediklerin doğrudur tabi canım benim de böyle kontrol sonrası tansiyonum yüksek çıkınca idrar verip bakılıyorum şükür temiz çıkıyor kiminde böyle yüksek seyredip bebeği veya anneyi doğumu etkilemiyormuş inşallah öyle olur en azından 13 8 geliyor genel olarak kahvaltı öncesi 12 8 yedikten sonra 13 8 hep böyle seyrediyor 🤷🏻♀️
Evrim-96 yasemiinsari ay inşallah bende normal kolay doğum yaparım Allah herkesin yardımcısı olsun gebelik süresinde