Buradaki tüm anne adayları gibi bende sona yaklaştıkça pozitif doğum hikayeleri okuyup kendimi rahatlatıyordum, ama artık yazma sırası bana geldi 🙋🏼♀️
38+2 de haftalık kontrolüm için hastaneye gittim. Doktorum nst de düzensiz sancılar gördü ama ben hissetmiyordum sadece bebek karnımda toplanıp normale dönüyordu. Çatı muayenesi yaptı ve Vajinal tuşe yaptığını söyledi. Bebeğin kafası epey aşağıda 2 cm de açılman var gece sancın olursa gel, olmazsa sabah 9da bekliyorum dedi. Eve geçtik o gün lekelenmelerim başladı hafif kanama tarzında. Ve regl ağrısına benzer belime ağrılar gelip gidiyordu ama aralığı saatte birdi. Sabaha dek böyle devam etti.
Sabah hastaneye geçtik yatış işlemlerim başlatıldı sonrasında odada damar yolu açıldı. Ebe geldi açılmama baktı hala 2cm di. Suni sancı taktılar, bi yarım saat 45 dk sonrasında ağrı epey epey kendini hissettirmeye başladı. Kalkmak yürümek istedim ana nst bağlıydı kalkamadım belki yürüseydim o evreyi daha rahat atlatabilirdim çünkü yatarak çekmek çok zor. Tekrar açıklığa bakıldı ilerleme yoktu bu sefer dozu artırdılar. Acı eşiğim düşük olduğu için artık dayanılmaz bi dereceye gelmişti. Doktorum epidural takalım dedi, bi 15 dk içinde epidural uygulandı ama o anki rahatlama hissini anlatamam. Olmasaydı sanırım doğuramazdım beni çok rahatlattı.
Epidural sonrası ben gevşediğim için açılmam da hızlı bir şekilde ilerlemeye başladı. 1-1:30 saat içinde 7-8 cm e ulaştı. En son ebe bebeğin saçlarını hissediyorum ıkınma hissin var mı dedi. Epiduralden sadece o ıkınma ağrısını hissediyordum ağrılar tolere edilebilir seviyedeydi. Sonrasında yürüyerek doğumhaneye gittik. Orada dört beş kez çömelerek ıkınma yaptık. Çatala çıktığımda üç dört ıkınma sonucu bebeğim doğdu. Tabi ebe de baskı yaptı son iki seferde çünkü ıkınmaya gücüm kalmamıştı. Doğum anında en zorlayan ebenin karnıma yaptığı baskıydı.
Doğum anında bir rahatlama ve ferahlama oluyor derlerdi, en fazla ne kadar olur diyordum ama gerçekten o his tarif edilemez bir şey. Saat 14:10 da kızıma kavuştum. Normalde 17 gibi doğum olur demişti doktorum ama epidural gerçekten bende açılmaya baya yardımcı oldu.
Sonrasında dikişlerim atıldı tabi hiçbirini hissetmedim hem yorgunluk hem rahatlama garip bir duygu.
Benim için doğum sonrası biraz zor oldu, hemoroidim vardı öncesinde de o tetiklendiği için oturup kalkmak çok zorluyordu. 9 gün oldu yeni yeni hafifledi ama tam da geçmedi. Eğer bu problemim olmasaydı eminim daha çabuk iyileşirdim.
Benim hikayem de böyle, sorusu olan varsa cevaplarım. Umarım birilerine benim hikayem de umut olur. 🌸