Tugba_25 gebelikte hba1c takibi değil ogtt(şeker yüklemesi) ve kan şekeri takibi önerilir.Hba1c 6 nın altında olması istenir.
Ama esas önemli olan ogtt şeker yüklemesi testidir.
Onu yaptırmadıysanız evde ölçüm yapın.
Açlık kan şekeri 95 altında
Tokluk(Yemek sonrası 1.saat) kan şekeri 140 altında olmalıdır.
Eğer üzerinde ise hekiminizle görüşün diyet,gerekliyse de insülin tedavisi gerekebilir.