busrad1997 kedi sevmekle toksoplazma bulaşmaz, dışkısına temas edip elinizi iyi yıkamadan ağzınıza yüzünüze götürmeniz gerekir ki bunun olması için de dışkının 24 saatten fazladır dışarda beklemiş olması lazım. Tabi kedi enfekte ise böyle bu. Kediler de bir kere geçiriyorlarmış bunu sadece sonrasında bağışıklık oluşuyormuş.
Benim kedim var doktor kanda toksoplazmaya bakıyor negatifiz hep.
Dışarda yenilen salatalardan, evdeki yeşillil ve sebze meyveleri iyi yıkamadan tüketmek de toksoplazma açısından risk oluşturuyor. İyi pişmemiş et tavuk, yemek hazırlama esnasında bunlarla temas yine risk.
Yine de siz sevin ama kumunu başkası temizlesin, doktorunuz ile de paylaşın durumu.