Fizikcifizik
Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun 💐 bundan seneler önce yani 9 buçuk 10 yıl diyebilirim ben de aynı şeyleri yaşadım . O zamanlar tabi yaşım küçük başına gelmeyince insan kürtaj olmanın ne demek olduğunu bir bebeğin kalbi durursa canının ne kadar yanabileceğini bilmiyor. Dokuz hafta altı günlükken kalbi durmuştu bebegimin ve ilk gebelikti biz doktora gittiğimizde yaklaşık üç hafta neredeyse geçmişti doktor bile şaşırdı yani bu kadar zaman nasıl belirti vermeden karnımda ölü kaldığına.
O yaşadıklarım tarif edilemez şok geçirmiştim eve geldiğimde hüngür hüngür ağlamıştım ama sadece o gün içinde çünkü bana doktorum dedi ki eğer ki bir gebelik sağlıklı değilse, anne karnındaki bebekte herhangi bir problem kromozom eksikliği vs varsa vücut bunu otomatik olarak yabancı bir cisim olarak algılıyor ve yaşamına son veriyor bu da bizim vücudumuzun çalışma mekanizması demişti. O an tabii ki de üzülüyorsun ister istemez istemsizce niye diyorsun ama biraz zaman geçince ben de sizin gibi yaşadığıma şükretmeye başladım ama bu şükür tabii ki de bebegimi kaybettiğim için değildi bu da benim imtihanımdı . Doktorumda şöyle dedi benim de iki çocuğumun arasında bir tane gebelik kaybım oldu yani bu ilk gebelik ikinci gebelik ya da üçüncü gebelikte de bir insanın başına gelebilir normal şeyler demişti.
Kürtaj olduğunda tabii ki dünya başıma yıkıldı yani psikolojik olarak biraz kaldırması zor ilk olduğu için. ama sonra düşündüğümde gerçekten ya işte bundan 3 3 ay sonra doktor bana derse bebekle bir sağlık problemi var o zaman ne yapardım dedim doktorum dedi ki şükür ki Allah bize bunu bırakmadı vücutta olması gerekeni yaptı . Böyle böyle diyerek her zaman Allah’tan hayırlı sağlık evlat istedim .hayırlı evlat olsun sağlıklı evlat olsun her lafım buydu ondan altı ay sonra da hamile kaldım çok şükür sağlıklı bir oğlum oldu sonra kızım oldu şu an üçüncüye hamileyim 30 yaşındayım.
Yaşadığımız her şey bizi birazcık daha olgunlaştırıyor. bazı şeyler biz insanlar için istemesek de var bizler en azından çok küçük haftalarda bebeğimizi kaybettik acının elbetteki kıyaslaması olmaz ama 7 , 8,9. ayında bebeğini kaybeden anneler var bilmiyorum ama empati yapmak da istemem çünkü çok tarifsiz bir acı biz bu safaya gelmeden yaşadık bazı şeyleri eminim onlar için çok daha zordur kocaman bir bebeği dünyaya getirip mezara bırakmak . Allah’ım da böyle imtihan etmesin hiç kimseyi üzülmeyin yasınız geç değil eğer istiyorsanız tabii ki tekrar anne olabilirsiniz herkesin başına gelebilir yani ben işte bu yastayım bu sebepten dolayı da bebeğimin kalbi durdu diye kendinizi kodlamayı öyle bir şey yok eminim doktorunuz zaten elinizden geleni yapacaktır. Almanya’da yaşıyorum burada o kadar çok geç yaşta anne olan ve şu an hamile olanlar var ki onlar doğurabiliyor siz niye doğramayasınız.
Her şeyi biz insanlar için var sağlık da öyle gerekli tetkikleri yaptırırsınız kampüs dolaşması demişsiniz bununla ilgili doktorunuz önlemini alır yaşa bağlı bazı riskler çıkacaktır fetal dna yaptırırsınız ben 30 yaşımda yaptırdım. Yani kimse için yaşı küçük diye sağlıklı gebelik yaşayacak anlamı olmuyor maalesef özellikle koronadan sonra ister istemez her şeyden korkar olduk Allah gönlünüze göre versin canınızı sıkmayın biliyorum zor ama geçiyor.
Geçmez dediğimiz her şey bir gün geçiyor…