Nrndmn Ben bir ebe olarak sana hem mesleki gözle hem de bir abla gibi yazmak istiyorum 37. haftaya geldiğinde artık bebek doğum kanalına iyice yerleşmeye başlar. Bu da senin tarif ettiğin gibi “vajinada bıçak saplanır gibi ani ağrılar”, kasıkta baskı ve bebeğin hareketleriyle artan sızı şeklinde kendini gösterebilir. Özellikle ilk gebeliklerde bu his çok daha yoğun yaşanabiliyor çünkü vücut bu değişimleri ilk kez deneyimliyor.
buu batma hissi, bebeğin başının iyice aşağıya inip rahim ağzına baskı yapmasından kaynaklanır. Doğuma hazırlık anlamına gelir. Yani korkulacak bir şey değil ama “vücut artık gün sayıyor” demek
Kasılmaların sıklaşıyorsa, düzenli geliyorsa, suyun gelirse veya farklı bir akıntın olursa hemen doktoruna ulaş. Ama şu an anlattıkların doğum öncesi çok sık gördüğümüz, normal belirtiler canım. Kendini dinle, fazla ayakta kalmamaya çalış, ılık duş çok iyi gelir, dinlenince ağrıların hafifliyorsa endişelenecek bir şey yok İlk doğumun olduğu için her his yeni ve tedirgin edici gelebilir, çok normal. Ama merak etme, vücudun ne yapması gerektiğini çok iyi biliyor. Sadece sen ona kulak ver canisi