Leyla93 Doğumumun olduğu hastane üniversite hastanesiydi. Acil durumdaki sezaryenler için genel veya spinal tercihi vardı.Epidural yoktu bile.
Epidural de uyuşma daha geç olur,daha uzun sğre uyuşuk kalırken
Spinal de uyuşma hızla olurken (5dk sürmedi), daha kısa süreli uyuşuk kalınır
Dediler.
Ben normal doğum diye girdim ama normal olamayınca sezaryen oldu. Spinal yaptılar.
Sıyırmalı geç kordon klempleme,ten tene temas yapıldı.Gözümün önünde giydirildi ölçüldü.Odamıza geçer geçmez hemen emzirme başladı.Hastaneden çıkana kadar süt için emmese bile memede durmasını tembihledi hastanem.
Anne sütü dostu hastane sınıfındaydı zaten,damla damla gelen kolostrum az diyip hemen mama başlatan yer olmaması büyük avantaj olmuştu.
Spinal sonrası bel baş vb ağrılar yaşamadım hem doğumdan hemen sonra ne de şuan.
Oğlum 4 aylık olcak 1 hafta sonra.
3 saat kadar sonrasında uyuşmam geçti,yürüyüş yaptım.Hemen gaz çıkarttım.Doğumdan sonra gaz çabuk çıkınca hemen yemek gönderdiler çorba filan.Gazım çıkmasa doğumdan sonra 8 saat yiyip içemicektim.
Sezaryenin hangi anestezi çeşidiyle olursa olsun, yürü derim.Ben doğum servisinin bir koridorundan diğerine emzirme dışında hep yürüdüm.Evde de holde yürüdüm hep.