buketunlu Canım şimdi şöyle anlatayım sana bir ebe gözüyleee ,, doğumda asıl önemli olan açıklık servikste olur. Yani rahim ağzı doğuma hazırlık olarak yavaş yavaş açılmaya başlar, biz de “3 cm açık”, “5 cm olmuşsun” gibi bu açıklığı içten vajinal muayene ile kontrol ederiz. Vajinanın dış kısmı doğum sürecinde öyle aniden genişlemez, bebek gelmeye başladığında o kısım doğal olarak esner ama serviks açıklığı olmadan doğum başlamış sayılmaz.Vajina dışarıdan bakınca açık gibi görünmez çünkü açıklık içeridedir. Epizyotomi dediğimiz kesiyi de zaten bebeğin başı çıkarken vajina yeterince esnemediği zaman yaparız, bu da dış kısmın kontrollü genişlemesini sağlar.
Yani kısaca: açıklık servikste olur, vajina son aşamada esner. O yüzden hep içten kontrol yapılır. Dıştan bakmakla o açıklık anlaşılmaz kuzum