Merveyrdm "Doğuma gidecek olan kadın, sancıları başladığı anda ilk olarak Fatma ana otunu bir kavanoz suyun içine koysun ve üzerine Felak, Nas, Elemneşrahleke, Fatiha ve Ayetel kürsi surelerini okusun. Bunu kendisi yapması daha uygun. Fakat yapması mümkün değil ise, başka biri de yapabilir. Mesela bir yakını doğuma gittiğini duyunca hemen onun niyetine Fatma ana otunu suya koyarak duaları okuyabilir. Ardından doğuma gidecek olan kişi bir yudum suyundan içer. Fatma ana otu suyun içinde açılmaya başlar. Bitki açıldıkça kadının rahmi de açılır ve kolay bir doğumu olur. Doğum gerçekleştirdikten sonra bitki sudan çıkarılır