Ozlemkaynak merhaba özlem ben ebe olarak yorum yapmak istedim. 39+6 haftalık olmuşsun, maşallah 🥹 artık kuzucuğunu koklamaya çok az kalmış. Öncelikle şunu bil ki 41. haftaya kadar doğumun başlamaması gayet olağan bir durum. Özellikle ilk gebeliklerde bu çok sık görülür, panik yapmana hiç gerek yok
Doktorunun bahsettiği “fitil”, yani tıbbi adıyla prostaglandin içeren vajinal tablet veya jel, rahim ağzını yumuşatmak ve doğumu başlatmak için kullanılır. Bu işlem tıbbi olarak servikal olgunlaştırma diye geçer. Yani doğumu başlatan değil, doğuma zemin hazırlayan bir yöntemdir. Bazen tek başına yeterli olur, bazen ardından suni sancıyla (oksitosin) desteklenir.
Hiçbir yarış yok canım, vücudun hazırsa zaten o fitille doğum süreci tatlı tatlı başlar. Ama rahim ağzın hâlâ kapalı ve sertse, bu yöntemle açılmaya yardımcı olmaya çalışırlar. Sürecin tamamen doktor kontrolünde ilerlemesi önemli çünkü bazen bebeğin pozisyonu ya da annenin klinik durumu süreci etkiler. Ama korkulacak bir şey değil. Sen sadece bol bol dinlen, moralini yüksek tut. Fitil sonrası doğum genelde aynı gün başlar ama bazen birkaç doz gerekebilir. Her şey olması gerektiği gibi ilerleyecek. Unutma, vücudun da bebeğin de bu işi biliyor