1suranur1anne Canım ebe olarak içini rahatlabilirsem ne mutlu bana ben SSVD yapan çok anne gördüm. Oluyor mu? Oluyor. Ama her anneye uygun mu? Değil. Bunu en net doktorun senin özel durumuna göre karar veriyor zaten. İlk sezaryen neden yapıldı, rahim dikiş yerin ne durumda, sezaryenden sonra ne kadar süre geçti, hepsi önemli.
Ama şunu diyeyim sana; doktor “uygunsun” dediyse, doğumun doğal akışına bırakılması, kasılmalarla birlikte ilerlemesi çok güzel bir şey. Normal doğum gibi takip ediliyor ama biraz daha kontrollü oluyor. Sürekli NST’ye bağlanıyorsun, açılman düzenli izleniyor, sancılarla birlikte rahim yırtılması riski göz önünde bulunduruluyor ama zaten bu yüzden seni an be an takip ediyorlar.
Yani korkulacak bir şey değil, ama “doktorum destekliyorsa” kısmı çok önemli. Gözümle gördüm; bazı kadınlar ikinci doğumda SSVD yapıp pıt diye doğurdu. Kimisi sancıda açılma olmadı, geri sezaryene dönüldü. Yani hiçbir şey garantili değil, ama denemeye değer mi? Uygunsan,