Canım ben Ebe Larisa, naçizane birkaç şey söylemek isterim:
Öncelikle CRP (C-reaktif protein) değerin 6.40 çıkmış, bu normalin epey üstü çünkü genelde referans aralığı 0.00-0.50 mg/dL civarındadır. Bu değer, vücutta enfeksiyon, inflamasyon ya da doku hasarı olduğuna işaret edebilir. Yani halsizliğini açıklayabilecek bir durum olabilir. Ama tabii tek başına bu değerle net yorum yapmak zor. Mutlaka doktoruna danışman en doğrusu.
Gelelim idrar tahlili kısmına…
Gebelik boyunca bazı doktorlar her ay rutin idrar tahlili isterken, bazıları sadece şikayet olursa almayı tercih eder. Ama aslında idrarda gizli enfeksiyon, protein kaçağı, şeker saptaması gibi durumlar önemli uyarı işaretleri olabilir. Hele de halsizlik, sık idrara çıkma, yanma gibi semptomlar varsa mutlaka bakılmalı.
Yani senin bu konuda şüphelenmen ve kendini dinleyip dahiliyeye gitmen kesinlikle doğru bir hareket olmuş. Bravo canım! 🌸
Tavsiyem:
📌 Aile hekimin ya da kadın doğum doktoruna CRP’yi mutlaka göster.
📌 Gerekirse idrar tahlili iste.
📌 Bol sıvı tüket, biraz dinlenmeye çalış, enfeksiyon vücutta bazen sinsice seyreder.
Ve en önemlisi, kendini boş yere suçlama. Vücudunu dinlemek, doktora soru sormak en doğal hakkın. Sen bebeğini şimdiden çok güzel koruyorsun, farkında bile değilsin belki de. 💗