Arkadaslar oncelikle tüm bebek isteyen ve bebeğini bekleyen annelerimizin rabbim yar ve yardımcısı olsun 🫠
İlk 2 gebeliğim son haftada tansiyon yükselmesi ve preklampsi riski dolayısı ile sezeryan dogum yapmak durumunda kaldım
İlk oglum 4.5 yasında 2. Oglum 2 yas 2 aylık ve suanda 3. Bebeğim kızım cok sükür saglıkla ve bana en guzel hediye olarak benim dogum gunumde dünyaya geldi
Cok sayıda sezeryanı merak eden annelerim icin yazmak istedim bende aynı sekilde son ayımda hep okuyordum forumda cunku nasıl olacak sıkıntı yasayacakmıyım diye fakat burada en önemlisi süreci yoneten güzel bir doktorunuzun olması onu basta soylemeliyim
Benim 3 cocugumdada doktorum aynıydı özgür bey
Son ana kadar hic olumsuz birsey soylemedi bana
Olabilecek seyleride elbette anlattı bizim bu sureçte rahime giden iki damarda daralma olması sebebiyle kan sulandırıcı kullandım hep bunda bile doktorumuz kız bebek erkekler gibi oyle cok buyuk bekleme birazcık minyom olacak ama saglkla gelecek insallah diyordu hep 3. Sezeryanda oyle gerçekten korkulacak kadar degilmis bunu anladım yasayınca
Yani ilklerden pek farkı yok
Sezeryanda ben ilk dogumumda cok baskı hissetmistim kesi bir tık asagıdan açıldıgı icin diyaframa ozellikle bu yuzden 2. Gebeligimde bir tık üstten kesip gergin dikmiştiler simdide ilk dikisi üste alacak sekilde kesi dikis yapmıslar biraz gerginlik elbetteki var
Sezeryan sırasında belden spinal oldum ve ben bunda ilk ikisinden cok hissettim ignenin gidişini bile ama hemen uyustugu icin sonrası rahattı çekistirmeleri elbette hissediyruz ama taki bebeginiz cıkıp yanagınıza koyduklarında tüm bunlara fazlasıyla deger diyorsunuz 🥹
psikolojikmi tüm annelerde mi oluyor blmyorum ben o sedyeye yatar yatmaz titremeye başlıyorum sonra odaya gelincede baya titriyorum ve brkac saat icinde kendiliginden geciyor bu bi üşüme titremesi degil bu arada
Normal dogumu denemeyi cok isterdim ama
Rahimde yapısıklık olma ve 3 gebeliginde sık aralıkta olması dolayısı ile deneyemedim brşde tansiyon riskimiz vardı tabi
İlk yürüyüste cok zorlandım uyusuklugum gec açıldı neden bilmiyorum ve ilk 1 hafta rahim hizamda acayip yanma oldu
Fakat suan 2. Haftamızdayız ve ben mecburen cocuklarla ugrasmak icin ilk gunlerden ayaklanmak durumunda kaldım
Yanınızda bir yardımcı olması sart arkadaslar
Allah razı olsun annem ve ablam yanımda oldugu icin sureci biraz dha rahat atlattığımı düşünüyorm
Psikolojik olarak da lohusa psikolojisine gşrmeye fırsatınız bile olmuyor cocuklar saolsun 😇
Merak ettiginiz birsey olursa cevaplayabilirim
Hepinize saglıklı gunler ve kolaylıklar diliyorum ❤️