Merhaba Katres’cim, ben bir ebelik mezunuyum ve elimden geldiğince yardımcı olmak isterim sana🌸
28+2 haftalık gebelikte beyaz, kokusuz, yapışkan akıntı tamamen normaldir canım. Bu dönemde hormonların etkisiyle vajinal akıntı artar çünkü vücut rahim ağzını enfeksiyonlara karşı korumaya çalışır. Yani akıntının:
• 🔹 Rengi beyazsa,
• 🔹 Kötü kokmuyorsa,
• 🔹 Yanma, kaşıntı, batma yapmıyorsa
endişelenecek hiçbir şey yok canım benim. Bunlar tamamen fizyolojik, yani hamileliğe bağlı doğal değişimlerdir 🫶🏻
🌀 Ama akıntı yeşilimsi, gri, köpüklü olursa veya balık gibi koku olursa; yanında kaşıntı, yanma varsa mutlaka doktoruna görünmelisin. O zaman bir enfeksiyon (vajinal mantar, bakteriyel vajinozis vs) olabilir. Ama senin tarifin fizyolojik akıntıya benziyor gönül rahatlığıyla söyleyebilirim 🌷
⸻
Karnının sertleşmesi ise büyük ihtimalle Braxton Hicks kasılmaları dediğimiz doğuma hazırlık kasılmaları canım. Özellikle günün yorgunluğuyla, akşamları daha sık hissedebilirsin. Ama:
• Günde 4’ten fazla oluyorsa,
• Ağrılıysa,
• Ritmik ve düzenliyse (5 dakikada 1, 10 dakikada 1 gibi),
• Akıntı veya kanama eşlik ediyorsa
mutlaka doktoruna görün. Çünkü erken doğumun belirtisi de olabilir. Ama düzensizse ve dinlenince geçiyorsa korkmana hiç gerek yok 🌈
Kendini yorma, bol bol su iç, mümkün olduğunca yatarken sol yanına dön. Hepsi bebeğin için en iyisi. Kendini de dinle unutma 💗