Açıkçası bu durum öğretmenlerde karışıklığa sebep olabilir gibi geliyor bana. Örnek vereyim ben lise branş öğretmeniyim. Şimdi gittiğim okulda diyelim bana düşen ders sayısı haftada 30 saat. Başka bir okula giden benimle aynı branşta bir öğretmen daha düşünelim. Onun ders saati , okulun öğrenci sayısından ya da seçilen derslerden dolayı 18 saat ( ki bu mümkün ).
Şimdi bu yarı zamanlı çalışmada diyor ki, haftalık çalışma saatinin yarısı kadar çalışma hakkı tanınır. Ve en az 3 gün çalışılmalıdır. Yani benim için, 30 un yarısı 15 , 3 gün e ders yazsalar günde 5 ders olur ve bana aldığım maaşın yarısını ödeyecekler.
Ama bu diğer arkadaş da aynı benim gibi çocuk sahibi , ama ders sayısı 18 di. İdaresi çok ılımlı ve o 18 saati 3 güne toplayabiliyor ( ki bu da mümkün okullarda) ama o tam maaş alacak.
Yani aynı koşullarda çalışıp birimiz yarım diğerimiz tam taban maaş alıcaz , işte işler bu noktada karışıyor?