İlk hamileliğimde arayıp doktorumun testleri yaptırıp yaptırmadığını, sonuçları ve boy kilo ölçümümü sorup kapatıyorlardı. Gebesiniz buraya kadar gelmenize gerek yok eğer doktor takibindeyseniz deniliyordu. Ama sağlık ocağım değişti ve bu sefer beni her hafta arayıp doktorundan ebesine kadar hepsi tel tek arayıp “takibe gelmeniz lazım, gelmeyecekseniz her hafta gelip imza vermeniz gerekiyor takip edilmek istemediğinize dair, gidin sağlık ocağınızı değiştirin “ gibi söylemlerde bulunuyorlar. Bende normalde son derece uyumluyumdur ama bu şekilde her defasında beni ve eşimi arayıp bu şekilde konuşmalarından dolayı ne takibe gitmek istiyorum ne de hekimimi değiştirmek. Gebelik takibi yasal zorunluluk mu ? Yani sonuçta hastane bütün tetkiklerim düzenli yapılıyor illa sağlık ocağına da gitmek zorunda mıyım? Bilgileri enabızımda görebiliyorlar sonuçta, ilk hamileliğimde böyle bir sorun yaşamamıştım.