Ben sezeryan olmak istiyorum. Ama örnek veriyorum acil bi şey olur normal doğum yapmak zorunda kalırsam , demek ki benim ve bebeğim için hayırlısı buymuş der sezeryan diye tutturmam.
Ama her şey yolunda giderse planlı bi sezeryan gönlümden geçiyor. Sebepleri şunlar, çok fazla sancı çekmek , zorlanmak , travma yaşamak istemiyorum. Genelde kesi atıyorlarmış, yani kimse sorsam atılıyor illa ki diyor. Özel bölgemde dikiş istemiyorum, olası sorun yaşama ihtimalim olursa özel bölgem ile ilgili, bu beni çok korkutuyor. Vajinal genişleme , tuvalet sorunları gibi şeylerden de korkuyorum. ( bu arada bu bahsettiklerim her doğumda olmuyor ama ben olanları dinledim okudum, kötü sonuçla karşılaşma ihtimallerini göze alamıyorum diyim)
Ama sezeryan daha mantıklı geliyor. Çünkü zaten tüp bebek ile hamile kaldım ayriyeten riskli bir gebelik geçirdim. Normal doğumda komplikasyon riskini daha fazla görüyorum sezeryane göre. Tüm bu yaşadıklarımdan sonra sezeryan ile içim daha rahat edecek bebek sağlığı açısından.
Eğer sezeryani yapan doktor iyi dikiş atarsa, kısa sürede atlatacağımı düşünüyorum. Genelde sezeryan olanların ilk yürüme zordu ama 3 4 gün içinde acım geçmiş toparlamıştım dediğini hatırlıyorum. Vajinadansa karnımda dikiş olmasına razıyım diyim. Benim tüm sebeplerim bunlar.