Asiyeyet Selamlar, natera panaroma firmasına Fetal DNA yaptırdım. Cinsiyetler belirlenememiş, buna neyin sebep olduğunu anlamak için amniyosentez yapılması gerektiği söylendi. Fetal DNA yaptırıp cinsiyeti öğrenemeyenler var mı acaba? Özellikle ikiz?
Ozlemerikci543450 Asiyeyet yaptırdığınız yer bunu detaylı açıklamalı çok erken mi yaptırdınız normalde cinsiyetleri bile belirleyemediyse hastalıklara nasıl bakmış olabilirler biraz şüpheli sırf cinsyet için amniyosentez talep edileni hiç duymadım ciddi risklerde genelde talep edilir bence kurumdan bir açıklama isteyin
Asiyeyet Melisal ne firma ne doktorum içime sinen bir açıklama yapamadı maalesef. Yüksek bir ihtimalle plesenta kaynaklı yani normal bir durummuş cinsiyet belirlenememesi. Kesin tanı için amniyosentez diyorlar ama yaptırmıycam ben.
Melisal Asiyeyet bakılan anomaliler sonuç verdi mi peki asıl önemli olan o aslında kapsamlı bakamıyorlar çünkü ikizlere hani cinsiyeti ayıramıyorlarsa hastalıklara bakabiliyorlar mı ? Erken hafta da mı kan aldılar anne kanına daha karışmama durumunda net sonuç veremiyorlarmış sanırım bir firma öyle demişti
Melisal Asiyeyet cinsiyet için hiç bir şey söylemediler mi hani y kromozomu hiç yok ikisi de kız yada y var bir tane yada iki tane erkek var gibi panaroma dışında ki firmalar ayrıştıramıyormuş böyle cinsiyet söylüyormuş hiç bir sonuç vermemeleri enteresan bende haftaya orayla anlaşacaktım yine kafam karıştı
Asiyeyet Melisal testin sonucu iki bebek için de temiz çıktı, sadece cinsiyetlerini belirleyemedik dediler. 13.hafta içinde kan verdim.
Asiyeyet Melisal ben 12.haftada detaylı ultrason yaptırdım. Fetal DNA yaptırmıycaktım ama doktorum çift yumurta ikizi oldukları için mutlaka Fetal DNA yı önerdi. Yoksa detaylı ultrasonda da çok şükür bişey çıkmamıştı.
Asiyeyet Ozlemerikci543450 detaylı açıklama büyük bir ihtimalle plasentanın dnası karışıklığa neden oldu ve cinsiyet belirlenemedi. Bebek kaynaklı mı yoksa plasenta kaynaklı mı kesin tanı koymak için amniyosentez yaptırmalısınız dediler.
Asiyeyet Melisal evet çok şükür 🙏 bir kız bir erkek dedi doktor detaylıda. Sizin çift yumurta ikizi miydi ?
asemvekardesi Endişelenecek bir durum olduğunu düşünüyorum. Bende fetal dna yaptırdım. Ama tek gebelikti yapan firma ikiz gebeliklerde cinsiyetin belirlenemeyen öleceğini söyledi özellikle çift yumurta ikizleri ise
Asiyeyet asemvekardesi nasıl bu kadar kolay böyle bir cümle yazabiliyorsunuz? İki tane bebek söz konusu iken ölüm kelimesini nasıl vicdanınız el verdi de yazabildiniz? Kendiniz de hamilesiniz üstelik. Sizi Allah’a havale ediyorum. Yarım yamalak bir bilgiyle beni üzdüğünüz ve bu kadar korkuttuğunuz için.
asemvekardesi Asiyeyet tekrardan çok özür diliyorum yani firma bunun bir sorun olmadığını söyledi. İkizlerin cinsiyeti bazen fetal dna da çıkmaz özellikle de çift yumurta ikizi iseler dedi. Telefona yeni bir güncelleme gelmiş şimdi düzelttim yazdığım şeyleri kendisi düzeltmiş olduğunu yazmıştım
Melisal Asiyeyet canınızı sıkmayın bencede yanlış yazmış öyle bir şey yazacağını sanmıyorum üzülmeyin
asemvekardesi Asiyeyet çok özür dilerim klavye azizliği olduğunu yazmıştım klavye öldugunu şeklinde düzeltmiş yani yapam firma bunun normal bir durum olduğunu ikizlerde cinsiyetin bazen çıkmadığını ama bunun bir sorun olmadığını söyledi