muziceanne_ konuyla ilgili kısa bir araştırma yapınca okul öncesi çocuklarda saldırgan davranışların birçok parametreye bağlı oldugunu gördüm.
Annenin ilgisi, kardes sayısı, travmatik deneyimler gibi gibi.
Daha önce açtığınız sorulara da kısaca göz gezdirdim. Çocuğunuz tek cocukken her şeye sahip oldugunu ancak ikiz çocuklariniz olunca ilginizin azaldığını ve bu durumun çocukta sıkıntı yarattığını yazmışsıniz.
Yani aslında cocugun saldirgan davranislarinin olasi tüm nedenlerini kendiniz siralamissiniz.
Her şeye sahipken ve tum ilgi ondayken bir anda iki tane kardeş gelmiş. Siz de bu surecte ilginizin azaldığını itiraf etmissiniz zaten. Yani çocugun hayatı bir anda degisiyor. Bu süreçte en olmaması gereken yasaniyor ve sahip olduğu tüm ilgiyi kaybediyor. Ustune bir de krese veriliyor. Henuz iki yeni kardese ve anneyi paylasmaya alisamamisken baska cocuklarla sosyallesmesi bekleniyor. Cocugun kendisini saldırgan davranışlarla ifade etmesi çok normal değil mi?
Öncelikle çocuğa kaybettiği ilgiyi ve güveni vermelisiniz. Cozum kres ya da dua değil. Duanizi hep edin, ilerleyen süreçte krese gönderip sosyallesmesini de saglayin. Ama önce çocukla aranizdaki baglari güclendirmek zorundasiniz. Saldirganlik onun kendini ifade edis şekli. size bir şeylerin yolunda gitmedigini anlatmaya çalışıyor. Bunu kabullenip noksanliklarinizla yüzlesmelisiniz. Ve bu sürecte asssla kendinizi yetersiz hissetmeyin ve suclamayin. Hepimiz insaniz, hepimiz anneligi deneyimleyerek ögreniyoruz. Elbette tökezledigimiz zamanlar olacak. Siz çok aklı başında bir annesiniz ve aslında tüm bu sürecin de farkindasiniz. Benim tespitlerimin hepsini kendiniz yazmissiniz zaten. Ben sizin bu süreci alninizin akiyla atlatacagiza inaniyorum😊 takildiginiz noktada daha iyi bir psikologdan destek alin yeter🌸🌸