Aşama olarak ilerliyorlar sorun olup olmamasına göre;
Regl 2. veya 3. Günü kan testi vajinal muayene yapılıyor .
Gerek görürse eşinizinde üroloji kontrolü yapılmadıysa onu yaptırmalı hormon, sperm testi sonuçlarını isterler.
Rahimde ve tüplerde bi sorun var mı diye Hsg (rahim filmi) çekiliyor.
İlaç kullanımı yumurta takibi yapılabiliyor.
Etki etmezse aşılama, problemlere göre tüp bebeğe yönlendiriliyor.