Defnemome 2 yaş erken olabiliyor bazen. Genelde çabuk bıraktıranlar 2.5-3 yaş civarı çocuklar kendini de ifade edebildiğinde daha rahat diyorlar. Bezi çıkarmak bir işaret ama desteksiz merdiven inip çıkmak, gece kuru kalkmak gibi şeyler de var mı yok mu ona bakmalısınız. Çocuk hazır olmayınca tuvalet olayı biraz daha eziyet oluyor. Kabızlık vs de cabası. Uzvu düşüyor gibi hissediyormuş çocuklar tuvalete çünkü. Bezi çıkardığınız zaman gece gündüz komple çıkarmak daha kolay oluyor. Alıştırma küloduna bence gerek yok.
Kararlıysanız başlayın derim, eğer vaktiniz ve sabrınız yoksa geri adım atmak bu süreci baltalıyor. Ama dediğim gibi 2 yaş erken bence. Eskiden annelerimiz daha erken zorlamış ama o da farklı psikolojik travmalara itebiliyor insanları. Siz başlamaya karar verince anlatın, tuvalete özensin diye ben sesli klozet almıştım, sifon sesi veriyor. Yapınca ona basıyordu. Her tuvalete gidince bi yıldız yapıştırdık. Harita yapmıştık, duvara astık onu. Ben de başlarda birlikte gittim, yarış gibi özendirmek için. Sık sık deneyelim hadi diye götürüp oturttuk.
Gece yatağın altına sermeye pedler var onlardan aldım. Yıkanabiliyor. İşe yaradı epey.
https://ty.gl/a81zkgor7t8di