Zeynep85 merhaba. Şimdiden küçültmek ve kabızlığı azaltmak için çok çabalayın. Benim de bekarlıktan beri az da olsa vardı çünkü hep kabızlık çekiyordum. Hamilelikte ağrı olmayacak kadar yine vardı. İlk doğumumdu normal oldu. Ben doğum dikişimi vs hiç hissetmedim ama doğumda ıkınmaktan aşırı arttı basur memeleri dışına çıktı hep. İlk doğum olduğu için nasıl ıkınacağınızı vs bilemeyebiliriz çok normal. Doğru ıkınacağımızın garantisi de yok. Ben 2hafta popomun üstüne oturtamadım. Bi gün ağrıdan dayanamadım genel cerrahiye gittim durum çok kötü anca ameliyatla yakmamız vs gerekiyor dedi. Yeni doğum yaptığım için onu yapamadım. Haftalarca büyük tuvalete zorla çıktım acıyla. Sıcak suya oturdum leğen içine. Emzirmeme rağmen sürü ilaç kullanmak zorunda kaldım ağrı kesici, antibiyotik krem vs. Lütfen hamileyken kantaron yağı, kabız olmama vs yollarla büyümesini engel olun ki doğumda çok artmasın siz de o acıyı yaşamayın. Şuan ikinci hamileliğim doktora bunları anlattım probiyotik falan kullanıyorum 🙏🏻🌸