Ne zaman doğacak ne zaman gelecek derken sonunda bende doğurdum arkadaşlar.
39+5’teydim ve hala hiçbir belirtim yoktu. Hurma ve ananas yiyip activating labor egzersizlerini yapabildiğimce yapmaya çalışıyordum son günlerde zaten. Cuma günü öğlen 15:15’te 10dk aralıklarla sancılar gelmeye başladı ve 17:30 gibi bu sancılar 5dk’da bire düştü. Diyafram nefesiyle sancıları hafiflettim. Duşumu alıp hastanenin aciline gittim eşimle birlikte. Alttan muayene edilirken kendimi biraz kastım ve doktor açıklığın olmadığını, Nst’deki sancılarımın da doğum için yeterli olmadığını söyledi ve eve gitmemi tavsiye etti. Zaten bir önceki gün normal kontrole gitmiştim ve 2cm açıklığım vardı. Değişen bir şey yok dedi doktor. Hastaneden çıkmadan önce bir lavaboya giriyim dedim ve lavaboda iç çamaşırımda çok yoğun bir kanama olduğunu fark ettim. Hemen geri dönüp doktora durumu söyleyince tekrar muayene etti, bu defa rahattım kendimi kasmayıp rahatça bakmasına izin verdim ve açıklığın 4cm olduğunu söyledi, kanama olduğu için de yatış verdi. Muhtemelen bir önceki alttan muayene açıklığı arttırdı ve doğumu tetikledi diye düşünüyorum.
Saat 21:00 civarı doğum servisine çıktım. Sancılarım 3-4dk’da bir geliyordu artık ve şiddeti artıyordu. Bir yandan da midem bulanıyordu ve kusuyordum. Meğer rahim açıldıkça bulantı ve kusma olurmuş, normal olduğunu söylediler. Yürüyüşlerle ve nefes egzersizleriyle rahatlattım kendimi. Saat 23:00 civarı sancılarımın şiddeti arttı ve açıklığın 6cm olduğu söylendi. 00:30 civarı artık dayanamayacak kadar sancı girmeye başladı, meğer doğum da başlamış :) Çok afedersiniz büyük tuvaletim varmış gibi hissediyordum ve sancı geldikçe kendimi durduramayacak kadar o tuvaleti yapma ihtiyacı duyuyordum. Meğer o hissettiğim şey bebeğin kafasıymış :) Doktor bebeğin kafası görünüyor, o hissettiğin de bebeğin kafası zaten hiç kasma kendini tutmaya çalışma, tuvaleti yapma ihtiyacın geldiğinde yapmaya çalış dedi. Sancılar (tuvalet yapma isteği) gelince doktorların da yönlendirmesiyle güçlü bir şekilde 3 defa ıkınınca kuzumu kucağıma aldım. Doğum hiç abartmıyorum 5 dakikada gerçekleşti. Sancılarım 30-40sn sürüyor ve bir o kadar süre de sancılarım gidiyordu. Sancı gittiğinde hiç zorlamamamı, sancı geldikçe derin nefes alıp 15sn boyunca o nefesi vererek ıkınmamı söylemişlerdi. Öyle de yaptım ve çok kolay bir doğum oldu.
Sadece doğum sonrası dikiş süreci benim için biraz zor geçti ama şu an bir sıkıntı yok çok şükür. Bebeğim de ben de gayet iyiyiz. Allah herkese bu güzel duyguyu yaşamayı, sağ salimce bebeklerine kavuşmalarını nasip etsin..