Bende de var ilk oğlumda yoktu, 1 yıl önce antibiyotik kullanım sonucu böbreklerim hasar aldı ve protein kaçağı başladı şimdi ki gebeliğimi nefrolojiden onay alarak gebe kaldım, gebelikten öncede sonra da doktorumun yapmam gereken söylediği şeyleri söyleyeyim sana,
1- Tuz oldukça az kullanılacak
2- sıkı tansiyon takibi ( bende yok ama protein kaçağı yükselttiği için takip )
3- 2-2,5 litre su ama fazlası da olmayacak ( böbrekleri yormamak adına)
4- Et ve tavuk ürünleri hafta 1 kez avuç içi kadar ( et ve ya tavuk yediğim günün ertesi asla haşlanmış yumurta vs yememem gerekiyor ki protein alımı fazla olmaması için )
5- Vitaminleri doğru ve düzenli şekilde kullanmak
6- Protein ağırlıklı asla beslenmemek buna çok dikkat edin lütfen haşlama yumurta da ve et ve tavuk etinde çok fazla protein var normal insanın günlük hayatında alaması gereken seviye de ama protein kaçağı olan insan için çok zararlı 4. Madde de söylediğim gibi, ha birde kuruyemişlere dikkat edin 🥰