Muhtemelen propycil tablete başlayacak endokrin doktoru, dahiliye doktorları bu konuda yetersiz kalıyor esas endokrin bakiyor. Propycil ciddi bir ilaç, doktorunuz dozu ayarlayacak ve duzenli olarak tiroid kan tahlilleri yaptiracaksiniz. Maalesef bu ilacın bebeğe gecisi var ancak bunu ongoremiyorlar. Bazi bebeklerde bu ilaca bağlı gelisim geriliği olabiliyorken bazi bebeklerde hiçbir sey olmuyor. O yüzden doz hesaplamasını endokrin ayarlıyor. Muhtemelen antikorlariniz yuksek. Trab anti tpo bakildi mi? Ek olarak erken doğum riski, preeklempsi, bebeğin tiroid hastasi olma ihtimali olasılıkları var bu hastalıkta. O yuzden iyi bir kadın doğum ve endokrin takibinde olmalısınız. Bütün bu bilgilere ben de hipertiroidiye bağlı yani tiroidin cok çalışmasına bağlı olarak aldığım taniyla sahibim. Graves tiroid deniliyor bu hastalığa. Ben ilac kullanmiyorum su an. Tsh degerlerim normal seyrediyor ancak antikorlarim yuksek oldugu icin yine bu riskler altındayım. Eger tsh degerlerim etkilenirse propycil tablete başlanacak. Düzenli olarak ayda 1 kan veriyorum tahlillerime bakılıyor. Size bir tavsiyem 20. Haftanızda iyi bir perinatolojiye gidip detaylı usg yaptırın, ve cok iyi bir endokrin doktoru bulun. Stres tiroid hormonlarini cok etkiliyor mumkun oldugunca stresten uzak durun size iyi gelen seylere yonelin. Insallah sağlıkla kucağınıza alırsınız 🌸