symumy geçmiş olsun öncelikle, sadece damak yarığım vardı, dudağımda yoktu yarık. Farkedememişler yarık olduğunu, annem beslemeye çalışınca yutamamışım burnumdan çıkıyomuş sürekli, öylelikle ailem fark etmiş, 1 kez ameliyat oldum bebekken, damak yarığı olunca küçük dilimde yoktu haliyle.onu da doktor halletmiş o ameliyatta, hiç bi problem yaşamadım ameliyat sonrası ailemin anlattığına göre ama sesimin tonu ince diğer insanlara göre, burnumda yada genzimde et varmış gibi konuşuyorum öyle söylüyorlar, sesi düzeltmek için tekrar ameliyat önerdi doktor yetişkin çağımda ama ben yaptırmadım sağlığım iyi çok şükür